حق شناس با بیان اینکه سیر ابتلا به کرونا در استان گلستان نزولی است، گفت: مردم همچنان توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا گلستان به صورت کامل از کرونا پاک شود.

​روند ابتلا به کرونا در گلستان همچنان نزولی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز(سه شنبه 16 اردیبهشت) در مراسم رونمایی از 2 هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای ماه رمضان امسال مسئله مواسات و همدلی را مطرح کردند که خوشبختانه این اتفاق مثبت در حجم وسیعی در حال انجام است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در استان گلستان کمتر نیازمندی است که در رزمایش کمک مؤمنانه از بسته های معیشتی بهره مند نشده باشد و اگر طرح مواسات نبود دستگیری از محرومان و آسیب دیدگان از کرونا در این وسعت و گستردگی رخ نمی داد.

 

وی با بیان اینکه همه نهادها و مردم به فرمان رهبر معظم انقلاب در اجرای رزمایش مواسات و همدلی لبیک گفتند، خاطرنشان کرد: رزمایش کمک مؤمنانه در حجم گسترده ای در حال انجام است و این اتفاق در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.

 

حق شناس یادآور شد: افراد در انفاق مازاد بر مال خود را اهدا می کنند اما ایثار برای کسانی است که همه مال خود را می بخشند و مواسات بین انفاق و ایثار قرار دارد و افراد با وجود آنکه خود مشکلات مالی دارند اما در مشکلات دیگران سهیم می شوند و مواسات می کنند.

 

استاندار گلستان تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود 200 هزار بسته در قالب رزمایش کمک مؤمنانه در استان گلستان توزیع شود، البته تا پایان ماه مبارک رمضان بسته های توزیع شده از این میزان بیشتر خواهد شد.

 

وی گفت: امید است بسته های معیشتی به دست نیازمندان واقعی برسد و طوری بین نیازمندان توزیع شود که با کرامت انسانی مغایرت نداشته باشد.

 

حق شناس خاطرنشان کرد: ایران به مدت دو سال با ویروس دیگری به نام تحریم های ناجوانمردانه آمریکا مواجه است اما از آنجایی که بنیان اقتصادی ایران قوی است چرخ اقتصادی کشور با همدلی ملت ایران می چرخد.

 

استاندار گلستان متذکر شد: در سه ماه اخیر که آمریکا درگیر کرونا شده شوک این بیماری خسارت های بسیار جدی را به این کشور وارد کرده است و طی این مدت کوتاه حدود 30 میلیون نفر در آمریکا بیکار شدند این در حالی است که ایران اسلامی در برابر ویروس تحریم های ناجوانمردانه آمریکا که سخت تر از کرونا است به خوبی مقاومت و ایستادگی کرده است.

 

وی با بیان اینکه امروز در دل تهدید کرونا سرمایه اجتماعی افزایش پیدا کرده است و همه به فکر دیگران هستند، افزود: در حال حاضر چهار شهرستان استان گلستان در وضعیت سفید قرار گرفتند.

 

حق شناس با بیان اینکه سیر ابتلا به کرونا در استان گلستان نزولی است، بیان کرد: بیمارستان شهید صیادشیرازی کاملاً از بیماران کرونایی تخلیه شده است اما همچنان نیاز است مردم توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا استان گلستان به صورت کامل از کرونا پاک شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار