رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از افزایش صادرات مواد دخانی از گلستان خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۶۱ هزار دلار محصولات دخانی از گلستان صادر شد.

سال گذشته ۲۶۱ هزار دلار محصولات دخانی از گلستان صادر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حسین طلوعیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال گذشته ۲۶۱ تن محصولات دخانی به ارزش ۲۶۱ هزار دلار از استان گلستان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۹ هزار دلار مواد دخانی از گلستان صادر شده بود، افزود: سال ۹۷ حدود هفت تن مواد دخانی از گلستان صادر شد اما در سال گذشته صادرات محصولات دخانی از گلستان رشد چشمگیری داشت و از لحاظ وزنی سه هزار و ۶۲۹ درصد و از لحاظ ارزش دلاری هزار و ۲۷۴ درصد رشد را شاهد بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: همچنین کشت توتون در گلستان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشت و به دو هزار و ۵۰۰ هکتار رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ تن برگ خشک توتون در گلستان تولید شد، تصریح کرد: سال گذشته تولید توتون در استان نسبت به سال ۹۷ از رشد ۲۰۴ درصدی برخوردار بود.

طلوعیان به صادرات سایر کالاها از استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۵۶ میلیون دلار کالا از گلستان به ۳۱ کشور دنیا صادر شد و ترکمنستان، عراق و قزاقستان مهم‌ترین مقاصد صادراتی گلستان هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار