دشتیان از وجود حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار رأس دام سبک و ۳۵۰ هزار رأس دام سنگین در استان گلستان خبر داد.

​وجود حدود ۲ میلیون رأس دام سبک و سنگین در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «ابراهیم دشتیان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: متأسفانه در سال گذشته فرآورده های دامی به کشورهای همسایه قاچاق می شد که جلوگیری از این اقدام مورد توجه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان قرار گرفت.

 

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان به پلاک گذاری حدود 750 هزار رأس دام در استان اشاره کرد و ادامه داد: حدود یک میلیون و 650 هزار رأس دام سبک و 350 هزار رأس دام سنگین در استان گلستان وجود دارد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که کدام کالای قاچاق به اقتصاد و تولید استان گلستان آسیب بیشتری وارد می کند، ابراز داشت: هر کالای قاچاق که مشابه آن وجود داشته باشد به تولید داخلی آسیب می زند.

 

دشتیان بیان کرد: با توجه به اجرای طرح تنفس جنگل های هیرکانی توسط مجلس شورای اسلامی برداشت چوب با محدودیت مواجه شد که به همین علت قاچاق محصولات جنگلی در استان گلستان شدت گرفته است.

 

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان با بیان اینکه پرونده های مختلفی در خصوص قاچاق محصولات جنگلی در استان وجود دارد، تصریح کرد: اقدامات و تدابیر لازم برای جلوگیری از قاچاق چوب در استان گلستان اندیشیده شده است.

 

وی مجموع کشفیات قاچاق استان گلستان در سال 98 را حدود 360 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: این کشفیات لوازم خانگی، ادوات ممنوعه، لوازم آرایشی و بهداشتی، غذایی، مکمل های دارویی و بیت کوین ها را شامل می شود.

 

دشتیان اضافه کرد: در سال 98 بیش از یک هزار و 500 پرونده قاچاق در محاکم قضایی استان گلستان تشکیل شده است.

 

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در سال گذشته در امر مبارزه و پیشگیری از کالای قاچاق از پنج استاندار قدردانی کرد که گلستان یکی از پنج استان برتر در سطح کشور بوده است.

 

وی گفت: برابر ماده پنج قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور دولت مکلف است به پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا در راستای راه اندازی سامانه های هوشمند اقدام کند.

 

دشتیان با بیان اینکه متولی سامانه جامع انبارها وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: در راه اندازی این سامانه سه مرحله شناسایی انبارها و مراکز نگه داری، تکمیل اطلاعات و پایش انبارها و ورود و خروج کالا از انبارها لحاظ شده است.

 

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون واردات گندم به استان گلستان گزارش نشده است، افزود: گندم های ثبت نشده در سامانه جامع انبارها براساس تبصره چهار ماده 18 این کالا قاچاق محسوب می شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار