معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان از کشف بیش از ۴۰۰ میلون ریال کالای قاچاق خبر داد.

کشف بیش از ۴۰۰ میلون ریال کالای قاچاق در گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اصغر اصغری معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان گفت: پس از دریافت گزارش هایی، گشت مشترکی با حضور بازرسان این سازمان و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی استان با هدف نظارت و پایش انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در مرکز استان انجام شد.

او افزود: در این بازرسی‌ها مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از انواع کالا‌های آرایشی و بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی، لوازم التحریر، محصولات دخانی و... (از قبیل آدامس‌های خارجی و وارداتی، اسپری‌های خوشبو کننده، انواع تنباکو، مداد‌های خارجی و...) به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال از انبار مورد نظر کشف و ضبط شد.
 
اصغری گفت: کالا‌های کشف شده بیشتر وارداتی بود و فاکتور معتبری نیز برای خرید آن‌ها ارائه نشد، همچنین این اقلام بدلیل عدم رعایت استاندار‌های بهداشتی و مشخص نبودن منشاً و ماهیت اصلی کالا و عدم داشتن برچسب سلامت و اصالت کالا بر اساس قانون (موضوع شناسه و رهگیری کالا ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) قاچاق محسوب و عرضه آن در بازار‌های داخلی غیر مجاز و تخلف است.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: بازرسان در میان این اقلام تعدادی کالای تولید داخل نیز کشف کردند که به بدلیل رعایت نکردن ضوابط اختصاصی کالا‌های بهداشتی مشمول موضوع کالای قاچاق شد.

او همچنین افزود: همه کالا‌های کشف شده پس از جمع آوری از مراکز عرضه و سیر مراحل قانونی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تحویل شد.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت گلستان همچنین با اشاره به حضور احتمالی برخی دلالان و سودجویان در سطح بازار از تمامی شهروندان گرامی خواست تا ضمن دقت در هنگام خرید محصولات مورد نیاز با مشاهده هر گونه تخلف احتمالی در این خصوص، مورد را سریعا از طریق سامانه ۱۲۴ به بازرسان این سازمان اطلاع دهند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار