همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع) و در نخستین شب از لیالی پرفیض قدر، مراسم احیای نوزدهم ماه رمضان با رعایت توصیه‌های بهداشتی در مساجد و بقاع متبرکه گلستان برگزار شد و روزه‌داران این استان با چشمانی اشک‌بار سلامتی بیماران و دفع کامل بیماری کرونا را از خداوند درخواست کردند.

الغوث الغوث گلستانی‌ها برای دفع کرونا در شب قدر

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، در این آیین که امسال به دلیل شیوع کرونا با محدودیت ناشی از رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، مردم روزه دار گلستان الغوث الغوث گویان، فریاد بندگی سر دادند و برای عزت مسلمانان و رفع مشکلات جامعه اسلامی دعا کردند.

مداحان اهل بیت (ع) نیز در سوگ شهادت امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب (ع) نوحه سرایی کرده و شرکت کنندگان سوگواری کردند.

بر خلاف سال های گذشته که گلستانی ها با حضور گسترده در این آئین معنوی، صحن مساجد و کوچه و خیابان های منتهی به مساجد را برای عبادت و راز و نیاز با خدای خویش انتخاب می کردند، شیوع کرونا و تاکید مسوولان بر رعایت پروتکل های بهداشتی سبب شد، مردم این استان در خانه ها شب زنده داری کرده و در جمع کوچک خانواده به راز و نیاز بپردازند.

"سبحانک یا لا اله الا انت، الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب" دعایی بود که حاجتمندان خاندان عصمت و طهارت در گلستان بر زبان جاری کرده و با قرار دادن قرآن ها بر سر، الهی العفو سر دادند.

طبق اعلام مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، مراسم احیای شب‌های قدر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در همه مساجد و بقاع متبرکه استان برگزار شد.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۷۳۳ نفر رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار