مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: شیوع بیماری کرونا در سه ماه گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف حوزه گردشگری استان خسارت وارد کرد.

کرونا ۱۶۰ میلیارد ریال به حوزه گردشگری گلستان خسارت زد

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد تجری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل را دچار آسیب کرد و در حوزه گردشگری هم اثرگذار بود و به بخش‌های مختلف گردشگری استان (گردشگری، میراث و صنایع دستی) استان ضرر زد.

وی افزود: فعالان حوزه گردشگری استان از همان روزهای نخست شیوع کرونا و پیش از ابلاغ سراسری، از آنجا که صحت و سلامت مردم برای آن‌ها حائز اهمیت بود به طور خودجوش به تعطیلی هتل‌ها و سایر واحدهای اقامتی اقدام کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با یادآوری اینکه تعدادی از هتل‌های استان در ایام پیک بیماری برای تبدیل کردن هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران کرونایی اعلام آمادگی کرده بودند، ادامه داد: کرونا در سه ماهه اسفند ۹۷ و فروردین و اردیبهشت‌ماه ۱۶۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی گلستان خسارت وارد کرده است.

وی یادآور شد: به غیر از هتل‌ها، مهمانپذیرها، بوم‌گردی‌ها، واحدهای پذیرایی همچنین موزه‌ها، مناطق تفرجی، بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی استان تعطیل بودند.

تجری با تأکید بر اینکه بسته‌های حمایتی دستگاه‌های مختلف باید مشمول بخش گردشگری گلستان شود، متذکر شد: خسارت وارده به بخش گردشگری فقط مشمول دوره شیوع کرونا نیست و در پساکرونا شرایط روانی ناشی از بیماری تا مدت‌ها گریبانگیر بخش گردشگری استان خواهد بود؛ تا عادی شدن شرایط سفر، کسب و کارهای حوزه گردشگری نیازمند توجه بیشتر هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار