میقانی گفت: ۱۰ هزار و ۲۵۰ دستگاه خودرو وانت و کامیون آماده حمل بار محصولات پاییزه به مراکز خرید در استان گلستان هستند.

آمادگی بیش از ۱۰ هزار کامیون و وانت برای حمل محصولات پاییزه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی میقانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: نرخ حمل و نقل محصولات کشاورزی بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود و موضوعاتی مثل شرایط جوی، صف و میزان کامیون بر این مهم تاثیر می گذارد.

 

مدیرکل راهداری و  حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: برای نرخ حمل محصول کشاورزی کلزا که یک کلای استراتژیک و فسادپذیری به شمار می رود با هماهنگی اداره کل غله استان گلستان نرخ حمل و نقل را از مبدا تا ارسال آنها به مراکز خرید مشخص کردیم.

 

میقانی بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان به عنوان دستگاه دولتی تسهیلگری و واسطه گری بین صاحب کالا و متصدی حمل و نقل را انجام می دهد و نرخ گذاری حمل بار بر اساس توافقی که بین دو طرف به وجود می آید.

 

وی با بیان اینکه برای چغندر قند نیز این هماهنگی صورت گرفته است، افزود: این قیمت گذاری برای کلزا نهایی شده است و برای چغندرقند در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

 

مدیرکل راهداری و  حمل و نقل جاده ای گلستان متذکر شد: اگر می خواهیم نرخ کرایه های حمل و نقل محصولات کشاورزی را ساماندهی کنیم باید انتقال بار با سند حمل و نقل که بارنامه است صورت گیرد.

 

میقانی با بیان اینکه بارنامه از فسادهای اقتصادی جلوگیری می کند، افزود: این بارنامه ها از سوی شرکت حمل و نقل صادر می شود و براساس بارنامه مشخص می شود که صاحب بار چه کسی است و بار به کجا منتقل می شود.

 

وی افزود: تاکید ما بر این است که هر مرکز خریدی که بنا است باری را تحویل بگیرد حتما بارنامه داشته باشد و این مهم از انحراف، فساد و تخلف ها جلوگیری می کند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان متذکر شد: 10 هزار و 250 وانت و کامیون در سطح استان پا به کار هستند تا محصولات پاییزه را به مراکز خرید منتقل کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار