استاندار گلستان:

حق شناس گفت: نخستین وظیفه روابط عمومی این است که بتواند اطلاعات درستی را به جامعه عرضه کنند.

روابط عمومی ها اطلاعات درستی به جامعه عرضه کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (یکشنبه 28 اردیبهشت) در نشست با مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی گلستان اظهار کرد: روابط عمومی ها باید نسبت به ظرفیت بالقوه استان آگاه باشند و بتوانند این ظرفیت را به جامعه عرضه کنند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: روابط عمومی پلی بین دستگاه های اجرایی و مردم به شمار می رود و اقدامات روابط عمومی باید به گونه ای باشد که وقتی مردم به دستگاه اجرایی مراجعه می کنند، بدانند که چه خدماتی را می توانند دریافت کنند.

 

حق شناس تاکید کرد: همچنین روابط عمومی می تواند به شناسایی مشکلات مردم اقدام کند و از این رو روابط عمومی ها در تصمیم سازی نقش دارند و بر اساس اقدامات آنها تصمیمات درستی در شوراهای برنامه ریزی و جلسات مختلف اتخاذ می شود.

 

استاندار گلستان در خصوص نقد رسانه ها بر عملکرد دستگاه های اجرایی، گفت: در زمان جنگ کسی را که در خط مقدم قرار دارد را نباید زیر سوال ببریم و نقد را باید در شرایط بحران برای کسانی که در صف نخست کرونا قرار دارند کنار بگذاریم و به آینده موکول کنیم.

 

وی با بیان اینکه امسال سال بسیار سختی خواهیم داشت چرا که منابع دولت دچار مشکل خواهد شد، گفت: دو میلیون و ۴۰۰ هزار نیروی انسانی بدون در نظر گرفتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار نیروی آموزش و پرورش و مراکز آموزشی در دستگاه های اجرایی مشغول فعالیت هستند و بر اساس بهره وری در دستگاه های اجرایی نیروی مازاد وجود دارد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: امروز رشد اقتصادی در جهان منفی است و علت آن این است که بخشی از نیروهای کار در ایام کرونا مشغول به فعالیت نبودند.

 

حق شناس با بیان اینکه ۲۸ هزار باشگاه خصوصی در کشور در ایام کرونا تعطیل شد، خاطرنشان کرد: به دلیل تعطیلی این باشگاه های خصوصی نزدیک به 300 هزار نفر بیکار شدند و همچنین در ایام کرونا بیش از ۴۰۰ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

 

وی افزود: امروز همچنان مهمترین منبع خبر در دنیا روزنامه ها به شمار می رود و آن چیزی که ماندگار می شود چاپ است، در فضای مجازی اقیانوسی از خبر وجود دارد و باید وقت زیادی صرف کرد که بدانیم کدام موضوع درست و کدام درست و غلط است.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: استان گلستان در حوزه نشریات غنی نیست و این مهم دلایل مختلفی دارد و آگهی چاپی با توجه به اینکه مبلغ قابل توجه است کافی نیست و به عدالت نیز توزیع نمی شود.

 

حق شناس با بیان اینکه متاسفانه برخی از نشریات نیز از فضای مجازی مطالب را گردآوری می کنند، افزود: نخستین وظیفه روابط عمومی این است که بتواند اطلاعات درستی را به جامعه عرضه کند.

 

وی افزود: در جنگ جهانی دوم ایران دچار قحطی شد و در آن زمان ۵۰۰ کیلوگرم گندم در هر هکتار برداشت می شد و در حال حاضر رشد تولید گندم به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

 

استاندار گلستان یادآور شد: مرکز تحقیقات که در گلستان وجود دارد جزو ۱۰ مرکز تحقیقات برتر کشور است و بالغ بر ۲۰۰ نفر نیرو دارد که ۶۲ نفر آن تحصیلات در مقطع دکترا دارند و هزینه های خود را از تولیدات این مرکز بدست می آورند.

 

حق شناس متذکر شد: در گلستان برنامه ریزی شد که ۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی شود و به خاطره کمبود دان در استان این میزان جوجه ریزی کمتر شده است و طبیعی است که قیمت مرغ در ماه های آینده کمتر از کیلویی ۱۰ هزار تومان نباشد.

 

وی با بیان اینکه اطلاعات درست منتشر شود امیدآفرین خواهد بود، بیان کرد: امسال در بخش کشاورزی در استان گلستان جهش تولید اتفاق می افتد و در حال حاضر ۶۵۰ هزار هکتار سطح سبز کشاورزی در استان داریم و این اخبار را باید به مردم اطلاع رسانی کنیم.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه تا پایان خرداد پایان ساخت و ساز مناطق سیل زده گلستان را اعلام خواهیم کرد، افزود: این اتفاقات در شرایط تحریم و کرونا رقم خورده است.

 

حق شناس افزود: در زمان کرونا حتی یک واحد صنعتی به خاطر کرونا تعطیل نشد و در استان گلستان روزانه ۳۰۰ هزار ماسک در استان تولید می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار