منتخب مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم با اشاره به پیگیری مشکلات سیب زمینی‌کاران گلستانی گفت: بخشی از محصول کشاورزان قرار است از طریق بندر امیرآباد به کشورهای حاشیه خزر صادر شود.

مشکلات سیب‌زمینی‌کاران گلستانی پیگیری شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: چند سالی است برداشت سیب زمینی به معضلی برای کشاورزان گلستانی تبدیل شده و برای رفع این معضل نشستی با استاندار و مدیرکل گمرک داشتیم تا در مرز استان تونلی برای ضدعفونی کردن و موارد بهداشتی ایجاد شود.

وی افزود: قرار است کار احداث این تونل تا روز شنبه به پایان برسد و پس از تائید نمایندگان کشورهای ترکمنستان و قزاقستان سراغ اقدامات بعدی برویم.

منتظری ادامه داد: گفت‌وگویی با رئیس اتاق بازرگانی داشتیم تا بخشی از محصول سیب زمینی استان از طریق بندر امیرآباد به کشورهای هدف ارسال شود و مشکل حمل و نقل هم در حال حل شدن است تا بخشی از دغدغه‌های تولیدکنندگان سیب زمینی در استان را با صادرات به استان‌های همجوار کاهش دهیم.

وی ادامه داد: نکته مهمی که کارشناسان هم روی آن تاکید دارند پرهیز از عجله در برداشت سیب زمینی است زیرا در صورت زود برداشت کردن این محصول با قیمت خوبی به فروش نمی‌رسد و دپو می‌شود.

منتخب مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال جهش تولید باید با حمایت از تولیدات، موانع را از پیش روی کشاورزان برداریم، گفت: مذاکراتی با صنایع مرتبط با کشت سیب زمینی هم انجام دادیم تا این محصول را خریداری کنند، البته این دو مورد صنایع تبدیلی سهم تعیین کننده‌ای ندارند اما در کاهش آلام و دغدغه‌های کشاورزان موثر خواهند بود.

به گفته وی، مانایی و پایداری سیب زمینی طولانی نیست و زود از بین می‌رود، با این وجود در استان انبارهای استاندارد برای نگهداری این محصول نداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار