حضور افراد سیاسی و امنیتی در شرکت های خودروسازی یکی از ابهامات اساسی است که همواره مورد نقد رسانه ها قرار گرفته است

شکایت یک مقام امنیتی از منتقد خودرو/رای نهایی صادر شد
به گزارش گلستان ۲۴؛ حضور افراد سیاسی و امنیتی در شرکت های خودروسازی یکی از ابهامات اساسی است که همواره مورد نقد رسانه ها قرار گرفته است. در همین رابطه کیوان خسروی که به طور همزمان رئیس هیئت مدیره شرکت ایساکو و سخنگو شورای امنیت ملی می باشد، از مرتضی مصطفوی کارشناس خودرو و منتقد ساختار معیوب، سیاسی و شبه دولتی صنعت خودرو با عنوان نشر اکاذیب و پخش شایعات شکایت نمود.

این پرونده پس از رفت و برگشت بین بازپرس و دادیار به شعبه 6 دادگاه کیفری ارجاع داده شد که در نهایت قاضی محترم نظر بازپرس پرونده را صائب دانسته و متهم را تبرئه نمود. 

 
کیوان خسروی، با حکم هاشم یکه زارع در تام ایران خودرو مشغول به فعالیت شد و بعد از آن رئیس هیئت مدیره ایساکو گردید.
 
یکی از مشکلات اساسی که به صنعت خودرو آسیب زده حضور افراد غیرمرتبط با این صنعت است. صنعت خودرو در سطوح تصمیم گیری و مدیریتی به جای آنکه محل رفت و آمد متخصصین علمی و فنی باشد بیشتر به حیاط خلوت سیاسیون و امنیتی ها تبدیل شده است. نکته بسیار قابل توجه هم این است که چندین نهاد نظارتی قدرتمند از جمله وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، سازمان بازرسی، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نیز دائما بر این صنعت نظارت می کنند ولی همچنان شاهد بروز ایرادات و نقیصه هایی از جمله حضور سیاسیون و امنیتی ها در شرکت های خودروسازی هستیم.  منبع/خط بازار

 

 
 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار