صداقت گفت: از مجموع ۱۰۰ آزمایش تشخیص کرونایی که از بیمارانی با علائم زمینه ای به کووید ۱۹ در استان گلستان انجام می شود ۳۰ درصد آن مثبت است.

۳۰ درصد آزمایش های تشخص کرونا در گلستان مثبت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سید مهدی صداقت» صبح امروز(سه شنبه 6 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت کنترل شده در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان اتفاق افتاده است و از پیکی که در اسفند ماه از میزان مبتلایان به کرونا در استان شاهد بودیم فاصله گرفتیم.

 

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان ها آن تجمع از بیماران حاد تنفسی که در اسفند شاهد بودیم را ندارد و بسیاری از مواردی که آزمایش تشخیص کرونای آنها مثبت گزارش می شود به واسطه مراجعه سرپایی بیماران به مراکز درمانی است.

 

صداقت گفت: تقریبا از مجموع ۱۰۰ آزمایش تشخیص کرونایی که از بیمارانی با علائم زمینه ای به کووید ۱۹ در استان گلستان انجام می شود ۳۰ درصد آن مثبت است.

 

وی افزود: تلاش ما بر این است که بیماری کرونا از فردی به فرد دیگر انتقال نشود و در این راستا در کشور طرح فاصله گذاری اجتماعی پیگیری می شود.

 

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی باید در تمامی مراحل زندگی ما در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: آزمون دانش آموزان مقطع تحصیلی دوازدهم و نهم به صورت حضوری برگزار می شود و تلاش خواهیم کرد که در برگزاری این آزمون ها فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

 

صداقت بیان کرد: برحسب آمار میزان مبتلایان به کووید ۱۹ در دو هفته اخیر در حال حاضر دو شهر رامیان و گمیشان در وضعیت سفید کرونا قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار