اکبری گفت: بیماران تیروئیدی گرفتگی صدا را جدی بگیرند و برای علت آن به متخصص غدد مراجعه کنند.

بیماران تیروئیدی گرفتگی صدا را جدی بگیرند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «حمیده اکبری» ظهر امروز (جمعه 9 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گرفتگی صدا در بیماران تیروئیدی چند دلیل می تواند داشته باشد و جزو علائم مهمی است که پزشکان نسبت به آن بی تفاوت نمی مانند.

 

فوق تخصص غدد و متابولیسم و متخصص داخلی ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل گرفتگی صدا کم کاری تیروئید است و همچنین وجود گره های تیروئیدی در غده تیروئید و فشار آن بر عصب هنجره که در کنار این غده وجود دارد می تواند منجر به گرفتگی صدا و در صورت بی توجهی به آن از کار افتادن آن می شود.

 

اکبری متذکر شد: این بیماران باید به پزشک متخصص غدد مراجعه کنند و از طریق آزمایش یا سونوگرافی نسبت به وضعیت خود مطلع شوند، همچنین در صورتی که در این بیماران گره تیروئیدی وجود نداشته باشد ممکن است گرفتگی صدا به دلیل رفلاکس معده در طول شب باشد که این مواد بر تارهای صوتی اثر می گذارد و این دسته از افراد باید به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنند.

 

وی افزود: کم کاری تیروئید گاهی منجر به یبوست نیز می شود و در بیمارانی که علائم کم کاری تیروئید را دارند با افزایش دوز دارو این مسئله برطرف می شود.

 

فوق تخصص غدد و متابولیسم و متخصص داخلی خاطرنشان کرد: توصیه می شود مردم از نمک یددار استفاده کنند و مهمتر از نوع نمک این است که در آخرین مرحله طبخ غذا نمک به غذا افزوده شود و نباید نمک جوشیده شود.

 

اکبری تاکید کرد: پرکاری تیروئید هم علائمی برعکس کم کاری تیروئید دارد و فرد دچار عدم تعادل گرما می شود و احساس گرما می کند و تعریق غیرعادی دارد.

 

وی افزود: کاهش ورزش، ریزش مو، پوست خیس و مرطوب، لرزش دست و طپش قلب از دیگر علائم پرکاری تیروئید است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار