سرپرست پلیس راهور استان گلستان گفت: آغوش داشتن کودکان در هنگام رانندگی به حتم در کیفیت رانندگی تأثیر منفی خواهد داشت و این کار نادرست مغایر با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

خطر در آغوش داشتن کودک حین رانندگی

به گزارش گلستان ۲۴؛ عباس مهاجر بسطامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در آغوش داشتن کودک حین رانندگی باعث می‌شود که راننده نتواند در هنگام ترمز و در مقابل خطرات احتمالی ناشی از رانندگی، تصمیم درست را اتخاذ کند.

وی بیان کرد: والدین نباید به خطرات ناشی از در آغوش داشتن کودکان بی‌تفاوت باشند چرا که ممکن است در یک لحظه براثر رانندگی یا ترمز ناگهانی، کودک به جلو پرتاب شود و آسیب جدی ببیند.

سرپرست پلیس راهور استان گلستان با بیان اینکه صندلی کودک بهترین هدیه ما به کودکانمان در خودرو است، افزود: در حال حاضر استفاده از صندلی‌های کودک در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته الزامی بوده و شرکت‌های سازنده خودرو مقید به تعبیه صندلی کودک در خودروها هستند.

مهاجر بسطامی با اشاره به اینکه در کشور ما هم باید این موضوع به‌صورت یک فرهنگ نهادینه شود، گفت: آمار به‌خوبی نشان می‌دهد که استفاده از صندلی کودک، تا چه اندازه می‌تواند در کاهش میزان مرگ‌ومیرهای کودکان در اثر تصادفات نقش داشته باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم شرکت‌های خودروساز با تعبیه صندلی کودک در خودروها، نقش خود را در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک با رویکرد پیشگیری از بروز تصادفات ایفا کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار