رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گلستان با اشاره به آمار تصادفات درون‌شهری در سال ۹۸، گفت: ۷۵ درصد علت فوت موتورسیکلت سواران به خاطر استفاده نکردن از کلاه ایمنی است.

استفاده نکردن از کلاه ایمنی؛ علت ۷۵ درصد مرگ و میر موتورسواران

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا؛ محمد طبیبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته، ۳۹ درصد جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری در استان مربوط به موتورسیکلت سواران بود. با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم و استفاده از موتورسیکلت افزایش می‌یابد، از همه موتورسیکلت سواران تقاضا داریم که از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این سال، ۴۴ درصد فوت‌شدگان حوادث ترافیکی مربوط به عابرین پیاده بود.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گلستان بیان کرد: از رانندگان می‌خواهیم همواره توجه کافی به جلو داشته باشند و عابرین پیاده هم سعی کنند که از نقاط خط‌کشی شده و پل‌های عابرپیاده استفاده کنند.

طبیبی خاطرنشان کرد: ۲۳ درصد جان‌باختگان تصادفات هم مربوط به راننده و سرنشینان خودرو بوده است. نبستن کمربند ایمنی، غیرفعال بودن کیسه و خواب‌آلودگی راننده از مهم‌ترین علل فوت در این بخش است.

وی گفت: در سال ۹۸، ۴ درصد فوت‌شدگان حوادث ترافیکی مربوط به راکبین دوچرخه بود. نقش والدین در آموزش استفاده از دوچرخه در زمان و مکان مناسب به فرزندان، از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار