رئیس پلیس راهور گلستان مطرح کرد

رئیس پلیس راهور گلستان با انتقاد جدی نسبت به وضعیت ترافیک شهر گرگان از شهردار این شهر خواست با جدیت نسبت به حل این مشکل تلاش کند.

فعالیت پنج دوربین نظارتی هوشمند در گرگان

به گزارش گلستان24؛ایوب شرافتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در حال حاضر در گرگان پنج دوربین نظارتی هوشمند در حال فعالیت است که مرکز مانیتورینگ آن در ستاد پلیس راهور گلستان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در اعمال قانون توسط این دوربین‌های نظارتی، عامل انسانی هیچ نقشی ندارد و تمام رفتارهای ترافیکی رانندگان توسط این دوربین‌های هوشمند ثبت و در صورت ارتکاب به تخلف اعمال قانون به صورت خودکار انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از اعمال قانون، پیامک آن برای تلفن همراه صاحب خودرو ارسال می‌شود و صاحب خودرو از نوع تخلف، زمان و محل تخلف و مبلغ جریمه ثبت شده مطلع خواهد شد.

شرافتی گفت: در کنار این دوربین‌های هوشمند، 50 دوربین نظارتی دیگر نیز در سطح شهر گرگان فعال است عملکرد کاربران ترافیک به وسیله این دوربین‌ها در مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور استان رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در 10 ماه نخست امسال 144 هزار اخطاریه توسط دوربین‌های نظارتی در سطح استان صادر شده است، گفت: 136 دوربین نظارتی در سطح شهرهای استان نصب و فعال است.

رئیس پلیس راهور گلستان تصریح کرد: از ابتدای سال تا امروز در استان 345 هزار خودرو و حدود 211 هزار موتورسیکلت در استان شماره‌گذاری شده است.

شرافتی با اشاره به اجرای شماره‌گذاری برای 11 هزار وسیله نقلیه جدید در استان گلستان، گفت: 291 دستگاه از این تعداد خودروها وارداتی بوده است.

رئیس پلیس راهور گلستان در خصوص تعداد شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی در سطح استان، خاطرنشان کرد: 42 شرکت فعال در استان گلستان وجود دارد که یک هزار و 500 راننده تحت پوشش این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند.

شرافتی با اشاره به نظارت شدید راهور بر عملکرد رانندگان سویس مدارس در سطح استان، متذکر شد: یک هزار و 500 راننده متخلف سرویس مدارس طی 10 ماه نخست امسال توسط ماموران پلیس راهور در سطح استان اعمال قانون شده‌اند.

وی با گلایه شدید نسبت به وضعیت ترافیک شهر گرگان و لزوم اقدامات زیربنایی و جدی در راستای رفع مشکلات ترافیک به ویژه در کمربندی گرگان، اضافه کرد: انتظار ما از شهردار جدید گرگان این است که تغییرات و تحولات خوبی را در حوزه ترافیکی شهر گرگان ایجاد کند و با اجرای پروژه‌ها و طر‌ح‌های موثر، ترافیک گرگان را از این وضعیت نجات دهد.

رئیس پلیس راهور گرگان با ابراز نگرانی از وجود مسافربرهای شخصی در سطح شهرهای استان، گفت: در حوزه برخورد با مسافربران شخصی 14 هزار راننده در 10 ماه نخست امسال اعمال قانون شدند که بیش از هشت هزار مسافربر شخصی برخورد شده در گرگان بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار