مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: حل مشکلات روستای بازگیر با تاریخچه میراث فرهنگی نیازمند عزم تمام دستگاه‌های متولی است.

نداشتن سند، سنگ بزرگ در راه تملک در روستای باستانی بازگیر
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در رابطه با مشکلات مردم در روستای بازگیرمینودشت که در مجاورت تپه باستانی قرار دارد، گفت: تپه بازگیر حدود ۱۱ هزار متر مساحت دارد که دو هزار متر آن تحت تصرف افراد است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای تحت تملک قرار گرفتن واحد‌های مسکونی در این روستا گفت: ساخت و ساز‌های انجام شده در این روستا به صورت قانونی نیست و در سنوات قبل که میراث فرهنگی پیگیر تملک را داشت حتی مصوبه اعتباری هم اخذ شد منتهی در فرایند تملک مشکل نداشتن سند موجب شد این تملک صورت نگیرد.

تجری ادامه داد: در صورتی که سندی برای واحد‌های مسکونی وجود نداشته باشد به لحاظ قانونی میراث فرهنگی نمی‌تواند این مشکل را برطرف و تملک کند.

او گفت: برای حل مشکل این روستا باید تمامی دستگاه‌های متولی در نشستی حضور پیدا کنند و تمام مشکلات حقوقی بررسی و حل شود.

تپه باستانی بازگیر که در جنوب شرقی روستای بازگیر و در حاشیه ضلع غربی رودخانه ترکولو و در دو کیلومتری شمال شهر مینودشت قرار دارد از مهم‌ترین و ارزشمندترین آثار تاریخی فرهنگی منطقه به شمار می‌رود.

از آنجایی که روستای بازگیر در مجاورت این تپه باستانی قرار دارد و تعدادی از واح‌های مسکونی بر روی این تپه مسکونی ساخته شده مشکلاتی برای مردم این روستا به وجود آمده است.
 
بحث جا به جایی این منازل روستایی از روی تپه به نقاط دیگر چند سالی است که مطرح شده، اما هنوز به سرانجامی نرسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار