ترکیب نمایندگان مردم گلستان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور کامل تغییر کرده و ورود نیروهای تازه‌نفس، امید مردم به حل مطالبات قدیمی و راکد چند دهه‌ای این استان را بیشتر کرده است.

مطالبات قدیمی از نمایندگان تازه‌نفس گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ اجرای رویه قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد سایر قوا بخشی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که تا حدود زیادی در بین نمایندگان ادوار گذشته استان دیده شد اما سوی دیگر سکه برای نمایندگان مجلس یازدهم ، توانمندی آنان برای حل مشکلات حوزه انتخابیه است.

تلاش برای حل مشکلات منطقه ای اگر چه جزو وظایف ذاتی نمایندگان به شمار نمی رود اما نزد مردم جایگاهی فراتر از قانونگذاری دارد و ملاک و میزان توفیق یا کاردانی یک نماینده در دوره فعالیت چهار ساله محسوب می شود.

پرداختن و حل دغدغه‌ها و مشکلات ریشه‌ای گلستان که سال‌ها با آن دست به گریبان است ملاک خوبی برای عملکرد چهار ساله نمایندگان این استان است.

پرهیز از سیاست‌زدگی و قوم گرایی، نخبه گرایی و تقویت ارتباطات مردمی در کنار تعامل با سایر قوا زمینه‌ساز حل معضلات جدی و ریشه ای فراروی این استان خواهد بود که در این راه نمایندگان گلستان در مجلس یازدهم باید پشتکار ،ممارست و جدیت را نیز سرلوحه رویکردهای نمایندگی خود قرار دهند.

در شرایط کنونی مهمترین اصل برای نمایندگان مجلس گلستان، پیگیری برای رفع مشکلات و تحقق وعده ها و مطالبات قدیمی است.

از مهمترین دغدغه‌های فراروی گلستان که نمایندگان مجلس باید به آن توجه کنند، مشکلات گمرک اینچه برون در شمال استان و ضرورت رساندن این منطقه به حداکثر ظرفیت ترسیم شده برای آن است؛ موضوعی که باید به صورت همگون و پیوسته مورد نظر مجمع نمایندگان گلستان درمجلس یازدهم باشد.

به گفته اغلب کارشناسان، اینچه برون پیشران و پیش نیاز اصلی توسعه و بهره وری حداکثری از ظرفیت‌های فعلی گلستان است که حل چالش های این منطقه جهش چشمگیری در تولید و صادرات استان به دنبال خواهد داشت و در کاهش بیکاری به عنوان اصلی ترین مطالبه مردم نقش به سزایی ایفا می کند.

 حل دغدغه‌های فراروی طرح گردشگری جزیره آشوراده به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر نیز باید در کانون توجه نمایندگان مجلس گلستان قرار بگیرد.

آشوراده سال‌هاست در پروسه گردشگری و محیط زیست سرگردان است و ابنیه واقع در بافت مسکونی آن به حال خود رها شده و به معبری متروک و ترسناک تبدیل شده و حیات وحش آن نیز حال و احوال خوشی ندارند.

 وعده اجرای طرح های گردشگری در این جزیره هنوز به سرانجام نرسیده و امید مردم برای رونق گردشگری این منطقه که به یقین می تواند اقتصاد استان را دچار تحول کند، ناامید گشته است.

حل مشکلات  پیش روی خلیج گرگان به عنوان یکی دیگر از مطالبات مردم باید بار دیگر آسیب‌شناسی شود.

استاندار گلستان با اشاره به پسروی شدید پهنه آبی خلیج گرگان معتقد است که بی‌توجهی به احیای خلیج گرگان سبب شکل‌گیری کانون‌های ریزگرد در غرب استان می‌شود که باید هرچه سریعتر با ایجاد کارگروه ملی احیای خلیج گرگان این مشکل برطرف شود.

نمانیدگان دوره یازدهم مردم گلستان می توانند با حل معمای چند ساله لایروبی کردن یا نکردن ۲ گذرگاه پیرامون خلیج گرگان به فکر احیای این زیستگاه ارزشمند آبی باشند؛ موضوعی که پس از گذشت سه سال همچنان بی جواب مانده است.

 حل مشکل بیکاری بالای استان ، مشکلات کم آبی مناطق شمالی استان، تعیین وضعیت پتروشیمی گلستان، ورود جدی به تصرفات غیرمجاز در مناطق جنگلی و ساخت و سازهای غیرمجاز، ایمن سازی معابر و جاده‌های استان، حل مشکل فرودگاه کلاله، هموار سازی حضور شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی در استان، توسعه طرح های آبزی پروری مانند پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس، راه‌اندازی بندر خواجه نفس ، تکمیل سد نرماب، پیگیری اجرای طرح های توسعه ریلی مانند راه آهن اینچه برون - شاهرود ،توسعه واحدهای استخراج ید در استان و حل مشکلات گندمکاران و مرغداران استان از دیگر خواسته های مردم از نمایندگان گلستان در مجلس یازدهم است.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که دو نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر علی‌آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

در استان گلستان ۱۲۹ نفر برای کسب هفت کرسی در ۶ حوزه انتخابیه این استان خود را معرض ارزیابی و انتخاب یک میلیون و ۳۳۰ هزار واجد شرایط رای دادن گلستانی قرار دادندکه تکلیف ۶ نماینده مشخص شده و نماینده حوزه غرب گلستان در مرحله دوم مشخص خواهد شد .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار