حجت الاسلام شیخی بروکراسی اداری و واردات بی رویه را مانع تحقق «جهش تولید» دانست و گفت: رونق واحدهای تولیدی در رفع بیکاری اثرگذار است.

​بروکراسی اداری و واردات بی رویه مانع تحقق «جهش تولید» است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «محمد شیخی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تحقق جهش تولید به تمامی مدیران و مسئولان و مردم مرتبط است، مسئولان و دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های ذی ربط باید زمینه را برای افزایش ظرفیت تولید در واحدهای تولیدی تسهیل کنند.

 

ستاد تحقق شعار سال در مرکز استان و شهرستان ها تشکیل شود

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه رفع موانع تولید در واحدهای تولیدی موجب افزایش و جهش تولید می شود، افزود: در مرحله نخست باید در کشور، مرکز استان و در همه شهرستان ها ستادی برای تحقق شعار سال تشکیل شود و در این ستاد شناسایی ظرفیت ها و واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گیرد و اعضای این ستاد در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از سرمایه گذاران گام بردارند.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب طی سال های اخیر شعار سال را در زمینه مسائل اقتصادی قرار دارند چرا که امروز دشمن برای ضربه به ایران اسلامی جنگ اقتصادی را به راه انداخته و درصدد است کشور را از لحاظ اقتصاد و تولید با شکست مواجه کند.

 

حجت الاسلام شیخی با بیان اینکه نامگذاری شعارهای سال توسط مقام معظم رهبری حساب شده و متناسب با نیازهای کشور است، تأکید کرد: در شرایطی که دشمن جنگ اقتصادی را بر علیه ملت ایران به راه انداخته است آحاد ملت ایران به ویژه مسئولان، ائمه جمعه، مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی و غیره وظیفه دارند برای تحقق شعار تلاش کنند.

 

امام جمعه کردکوی اضافه کرد: شعار سال ۹۸ «رونق تولید» بود و برخی از ادارات و نهادها در تحقق آن موفق بودند و برخی دیگر از دستگاه ها نیز عملکرد خوبی نداشتند و این میزان موفقیت بستگی به فعالیت و جدیت ستاد شعار سال در کشور، مرکز استان و یا شهرستان ها دارد.

 

وی تأکید کرد: ما از مسئولان تقاضا داریم ستاد قوی برای تحقق جهش تولید تشکیل دهند و به طور قطع با تحقق و همدلی آحاد مردم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ می دهد.

 

حجت الاسلام شیخی خاطرنشان کرد: متأسفانه تولیدکنندگان در برخی قسمت ها برای جهش تولید نه از هفت خوان بلکه باید از هفتادخوان عبور کنند و همین مسئله تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را بی انگیزه می کند این در حالی است که این مسائل به راحتی از سوی مسئولان قابل حل است.

 

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه مسئولان باید برای تحقق شعار سال دغدغه مندانه و دلسوزانه برخورد کنند، گفت: بروکراسی اداری و سنگ اندازی پیش پای تولیدکنندگان از موانع تحقق جهش تولید است و مسئولان باید برای رفع آن گام بردارند.

 

وی افزود: سال گذشته برای تحقق «رونق تولید» اقدامات خوبی انجام شد اما کار انجام شده یک پنجم و یا یک دهم ظرفیت تولید بود و هنوز جای کار وجود داشت، اگر در سال جاری نیز همت مسئولان و سرمایه گذاران باشد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود و اشتغال رونق می گیرد.

 

حجت الاسلام شیخی با بیان اینکه بخشی از بیکاری جوانان به دلیل قابل توجه نبودن میزان تولید و واردات بی رویه است، یادآور شد: توسعه واحدهای تولیدی و کارخانجات در رفع معضل بیکاری اثرگذار خواهد بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار