تهیه کننده و کارگردان فیلم در میان تپه ها از اکران این فیلم بلند، در افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم منا هلند خبرداد.

اکران فیلم «در میان تپه ها» در جشنواره منا هلند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا کیوانفر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: فیلم «در میان تپه‌ها» در سال ۲۰۱۹ با جشنواره بوسان در کره جنوبی افتتاح شد و در هاینان چین، سایروس تورنتو، گوتنبرگ سوئد و وزول فرانسه به نمایش درآمد.

وی بیان کرد که این فیلم در ششمین حضور بین المللی خود به عنوان فیلم افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم منا هلند اکران خواهد شد.

کیوانفر ادامه داد: به همین بهانه این فیلم را روز جمعه، برای عشایر ترکمن در منطقه مراوه تپه، بین خالد نبی و مختومقلی که لوکیشن های اصلی فیلم در آنجا گرفته شده، پخش کردیم.

وی توضیح داد که جمعی از عوامل فیلم در این اکران حضور داشتند و فیلم را برای افراد محلی که در فیلم حضور داشته و یا نقشی در تولید فیلم داشتند، نمایش دادیم.

کیوانفر با بیان اینکه «در میان تپه ها» اولین تجربه فیلم بلند سینمایی بنده بود، گفت: فیلم داستان یک سرباز معلم است که برای آموزش به بچه های عشایر به مناطق مرزی اعزام می شود و در آنجا به واسطه مشکلاتی که برایش پیش می آید با زندگی عشایر بیشتر آشنا می شود.

طبق گفته وی، آموزش و بهداشت مسأله اصلی و محوری فیلم را تشکیل می دهد.

کیوانفر اضافه کرد: مشاور فیلم «عباس کیارستمی»، فیلمبردار «حمیدرضا کیوان فر»، دستیار فیلمبردار «مهرداد سدنی»، صدابردار «حسن مدیر روستا»، جانشین تولید و سرمایه گذار «سحر خانم حسن زاده»، عکاس «محمد نسایی»، دستیار کارگردان «محسن خدابخشی»، مدیر تولید «محمد پاسندی» و طراح پوستر «صالح زنگانه» هستند.

وی گفت: «امیر شمس» و «الهام جلالی» از بازیگران اصلی فیلم که از بازیگران شناخته شده تئاتر در سطح ملی هستند و بقیه بازیگران از اهالی بومی منطقه انتخاب شدند.

کیوانفر بیان کرد: استقبال خوبی در اکران های فیلم صورت گرفته و منتقدان آن را دوست داشتند و واکنش های خوبی گرفتیم.

گفتنی است که محمدرضا کیوانفر پیش از این در سال ۲۰۱۳ جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره شیکاگو و ۲۰۱۴ جایزه بهترین مستند را از جشنواره تووف تورنتو در بخش فیلم کوتاه کسب کرده بود.

جشنواره منا که از ۱۱ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد برای اولین بار بعد از دوران کرونا در سالن تئاتر به نمایش در خواهد آمد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار