کشمیری گفت: ۳۶۱ عنوان کتاب در سال ۹۸ در گلستان منتشر شده که ۳۵۱ عنوان آن چاپ اول است.

۳۶۱ عنوان کتاب سال گذشته در گلستان منتشر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، «عادله کشمیری» با اشاره به اینکه 361 عنوان کتاب در سال 98 منتشر شده است، افزود: از این تعداد کتاب 351 عنوان چاپ اول و 22 عنوان مربوط به کودکان بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شمارگان کتاب‌های منتشره در استان گلستان را در سال گذشته 265 هزار و 600 جلد عنوان کرد و در ادامه درباره تاثیر کرونا بر صنعت چاپ و نشر استان، گفت: در پی شیوع کرونا حوزه کتاب و کتابفروشی هم دچار آسیب شدند اما طبق رصدی که صورت گرفت، طرح بهارانه کتاب در سال جاری رونق مجددی به حوزه کتاب و کتابخوانی داد.

 

وی با اشاره به کسب رتبه دوم استان گلستان در پویش سراسری «با کتاب در خانه» در آخرین نوروز قرن، اظهارداشت: استان گلستان با مشارکت 147 نفر و با اختلاف ملموس بعد از استان مازندران و بالاتر از استان‌هایی همچون تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، یزد، گیلان و غیره در رتبه دوم این پویش قرار گرفت.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز اظهار کرد: 72 عنوان کتاب از نویسندگان گلستانی در سال 98 مورد حمایت قرار گرفته شد.

 

«احمد گلچین» افزود: 72 عنوان کتاب در 4 هزار و 670 جلد با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال خریداری شد و مورد حمایت قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه این کتاب ها در موضوعات مختلف بوده است، افزود: کتاب ها با 30 درصد تخفیف پشت جلد از نویسندگان گلستانی خریداری شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار