کرنژادی گفت: برخی از کشاورزان محصولات خود را در انبارها شخصی نگهداری می کنند و باید این انبارها را در سامانه صنعت، معدن و تجارت به ثبت برسانند در غیر این صورت کالای احتکار و قاچاق محسوب می شود.

ضرورت ثبت نام محل ذخیره سازی محصولات کشاورزی در سامانه جامع انبارها

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالصالح کرنژاد» صبح امروز (سه شنبه 13 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اواخر فصل برداشت کلزا و شروع فصل برداشت محصول کشاورزی گندم قرار داریم و از کشاورزان درخواست داریم با توجه به خرید تضمینی، گندم خود را به دلالان نفروشند.

 

مدیرجهاد کشاورزی بندرترکمن ادامه داد: همه مراکز خرید در سطح شهرستان دایر است  و انتظار داریم که کشاورزان گندم خود را به مراکز خرید تحویل دهند و با قیمت هر کیلویی دو هزار و 500 تومان به فروش برسانند.

 

کرنژاد تاکید کرد: برخی از کشاورزان فرصت نکردند در سامانه به منظور فروش محصولات کشاورزی ثبت نام کنند و این دسته از کشاورزان می توانند با مراجعه به دفاتر کشاورزی نسبت به این مهم اقدام کنند.

 

وی افزود: برخی از کشاورزان نیز محصولات خود را برداشت کردند و در انبارها شخصی نگهداری می کنند و انتظار داریم که این کشاورزان انبارهای خود را در سامانه جامع انبارها صنعت، معدن و تجارت به ثبت برسانند و گرنه کالای احتکار و قاچاق محسوب می شود.

 

مدیرجهاد کشاورزی بندرترکمن تاکید کرد: کشاورزان برای حمل محصولات کشاورزی خود به مراکز خرید از تراکتور و یا کامیون های بومی منطقه استفاده کنند و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از هدر رفت محصول کشاورزی در هنگام انتقال به مراکز خرید ببینند.

 

کرنژاد ابراز داشت: همچنین کشاورزان برای برداشت از کمباین هایی کشاورزان استفاده کنند که توسط کارشناسان ما معاینه فنی شده باشند و پس از برداشت محصول نیز به هیچ عنوان بقایای گیاهی سوزانده نشود.

 

وی با بیان اینکه سوزاندن بقایای گیاهی جرم است و می تواند برای کشاورزان پیگرد قانونی به همراه داشته باشد، افزود: کشاورزان برای کشت محصولات بهاره و تابستان برای دریافت توصیه های فنی به جهاد کشاورزی مراجعه کنند و بذر کافی برای آفتابگردان و سویا در جهاد کشاورزی وجود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار