رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ترکمن گفت: محصولات کشاورزان در ۴ مرکز خرید تضمینی خریداری خواهد شد.

آمادگی ۴ مرکز خرید تضمینی برای محصولات کشاورزی در شهرستان ترکمن
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، آرخی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ترکمن گفت: با توجه به فرارسیدن زمان برداشت محصولات کشاورزی، در سطح شهرستان هماهنگی لازم برای ذخیره محصولات صورت گرفته که دراین راستا ۴ مرکزخرید تضمینی محصولات آماده شده که در صورت ضرورت این مراکزرا افزایش می‌دهیم.

آرخی افزود: اگر کشاورزان تمایل به انبار محصولات برداشت شده داشته باشند و یا بخواهند مقداری از محصول برداشتی را به عنوان بذری ذخیره کنند حتما مشخصات انبار محصولات را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کنند.

او گفت: اگردر این خصوص اطلاع رسانی نشود محصولات ذخیره شده به عنوان کالای قاچاق تلقی و توسط دستگاه نظارتی توقیف خواهد شد.

آرخی درپایان گفت: اگر کشاورزان مشکلی درخصوص نرخ حمل ونقل داشته باشند می‌توانند با سامانه ۱۲۴ اداره صمت تماس حاصل کرده ومورد را اطلاع دهند تا دراسرع وقت پیگیری شود.

الیاس هیوه چی فرماندار ترکمن نیز گفت: وی با اشاره به آغاز فعالیت مراکز خرید کلزا در شهرستان: در حال حاضر دو مرکز خرید کلزا در شهرستان فعال و در حال خرید محصولات از کشاورزان است و طی روز‌های آینده نیز ۵ مرکز خرید گندم در شهرستان فعال خواهد شد.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان افزود: اقدامات لازم مانند استاندارد سازی باسکول‌ها و ضدعفونی انبار‌ها در این مراکز خرید انجام شده است تا کشاورزان بدون دغدغه محصولات خود را تحویل دهند.

وی با تاکید بر برداشت به موقع محصولات کشاورزی، افزود: کشاورزان در برداشت محصولات به ویژه دانه‌های روغنی مثل کلزا دقت کنند تا رطوبت و علف‌های هرز باعث برگشت محصولات نشود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار