معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان: بهترین روش برای حل مشکل قیمت سیب زمینی این است که کشاورزان زمان برداشت این محصول را مدیریت کنند.

برای برداشت سیب زمینی عجله نکنید.
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان از تشکیل جلسه فوری برای حل مشکل سیب زمینی کاران گلستان خبر داد و گفت: مشکل تامین کامیون برای حمل بار سیب زمینی پیگیری و حل شده است و همچنین سازمان تعاون روستایی موظف شده که سیب زمینی کشاورزان گلستانی را خریداری و به سه استان اصفهان، کرمان و خراسان رضوی ارسال نماید.

محمدرضا عباسی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ارقام سیب زمینی معرفی شده به کشاورزان گلستان تجاری بوده و می‌تواند نیاز کارخانه‌های تبدیلی را تامین کند افزود: با تدابیر انجام شده هم اکنون قیمت خرید سیب زمینی استان به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۴۰۰ تومان رسیده هر چند این قیمت هنوز مورد رضایت ما و کشاورزان نیست.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت کشت و برداشت توسط خود کشاورزان گفت: راهنمایی لازم از طریق مدیریت جهادکشاورزی و کارشناسان در مراحل کاشت، داشت و برداشت به سیب زمینی کاران داده شده، اما برخی بهره برداران به دلایل گوناگون به این توصیه‌ها توجه نمی‌کنند.
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار