رئیس پلیس فتا استان گلستان از شناسایی و دستگیری شخصی که خانم جوان گرگانی را به انتشـار تصاویـر و فیلم‌های شخصی اش در فضای مجازی تهدید کرده بود خبر داد.

تهدید و اخاذی از طریق فضای مجازی
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ پرسا رییس پلیس فتا گلستان گفت: شخصی خانم جوان گرگانی را به انتشار تصاویر شخصی اش در فضای مجازی تهدید کرده بود که این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

با تحقیقات کارشناسان فتا، متهم که همسر سابق شاکیه بود مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

سرهنگ ابراهیم پرسا گفت: برخی از شهروندان در نگهداری از اطلاعات شخصی و خصوصی کوتاهی می‌کنند و زمینه تعدی به حریم خصوصی شان را مهیا می‌کنند که در این زمینه لازم است به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس توجه بیشتری داشته باشند.

این مقام مسئول ضمن هشدار به هنجارشکنان حوزه فضای مجازی خصوصا افرادی که با آبرو و حیثیت شهروندان بازی می‌کنند گفت: برابر مواد تصریح شده در قانون جرائم رایانه ای، تهدید، اخاذی، مزاحمت‌های اینترنتی و انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی دیگران جـرم است و پلیس با کسانی که امنیت روحی و روانی شهروندان را به خطر می‌اندازند برابر قانون رفتار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار