منتظری عنوان کرد:

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با بیان اینکه تهیه نقشه راه، نخستین ضرورت در حوزه فرهنگ است که مجلس یازدهم باید آن را پیگیری کند، گفت: اولین گمشده و حلقه مفقوده ما در حوزه فرهنگ این است که باید بام و هدف خود را مشخص کنیم.

تهیه نقشه راه؛ نخستین اولویت در حوزه فرهنگ

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، مهم‌ترین گام در عرصه فرهنگ را تهیه نقشه راه برای حوزه فرهنگ برشمرد و اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها بر موضوع تهیه نقشه راه تأکید کردند و اولین گمشده و حلقه مفقوده ما در حوزه فرهنگ این است که باید بام هدف ما در حوزه فرهنگ تعریف شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از تعریف بام و هدف در حوزه فرهنگ، دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صدا و سیما مأموریت‌های خود را بر این اساس تعریف می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه عملکرد دستگاه‌ها، وزیر یا مسئول مربوطه را نیز می‌توان بر مبنای همین سند راهبردی ارزیابی کرد، اضافه کرد: بنابراین در صورت نبود چنین سندی، ارزیابی‌ها در حوزه فرهنگ غیرکارشناسی خواهد بود.

منتظری تصریح کرد: اگر امروز از وزیر ارشاد سئوال شود که وزارت فرهنگ در پله چندم نردبان سند چشم انداز توسعه قرار دارد، وزیر یا هر فرد دیگری که مسئولیت داشته باشد، از پاسخ می‌ماند چراکه چشم اندازی در حوزه فرهنگ ترسیم نشده است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: مجلس یازدهم می‌تواند در این زمینه پیگیری‌‌هایی داشته باشد، تا حوزه فرهنگی با شناخت مسیر خود در ریل اصلی قرار گیرد./

 

ارسال نظر

آخرین اخبار