مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با توجه به گرم شدن هوا در روزهای آتی، گفت: از ابتدای خرداد دیدبان و کشیک‌های منظم را در مناطق حساس برقرار کردیم.

پایش منظم عرصه‌های جنگلی مستعد آتش‌سوزی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا؛ ابوطالب قزلسفلو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی و برداشت محصولات کشاورزی از قبیل گندم و جو که شرایط را برای آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی فراهم کرده، مراقبت‌ها از این عرصه‌ها افزایش‌یافته است.

وی افزود: از ابتدای خردادماه با جدیت رصد و پایش مناطق حساس را از طریق به‌کارگیری دیدبان و گشت‌زنی‌ها و برقراری کشیک‌های منظم دنبال می‌کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: در استان گلستان برخلاف دو استان شمالی دیگر، اراضی زراعی هم مرز با عرصه‌های جنگلی اکثراً دیم هستند و بعد از برداشت محصول پاییزه، اراضی با کاه و کلش گیاه برداشت شده تا چندین ماه باقی می‌ماند که این مسئله خطر سرایت آتش از این مزارع به عرصه‌های جنگلی را افزایش می‌دهد.

قزلسفلو با اشاره به وجود ۶۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک بین عرصه‌های جنگلی با اراضی زراعی در استان، ادامه داد: در مناطقی که احتمال آتش‌سوزی وجود دارد، احداث آتش‌بر را در مرز بین اراضی زراعی و عرصه‌های جنگلی در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای آینده با توجه به گرم شدن هوا، شرایط برای وقوع آتش‌سوزی فراهم است لذا از همه مردم تقاضا داریم حتی‌الامکان از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع اجتناب کنند و در صورت نیاز ضروری به روشن کردن آتش، پس از رفع نیاز آتش را به‌طور کامل خاموش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه دود و یا آتش در عرصه‌های جنگلی، موضوع را در اسرع وقت به شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اطلاع دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار