جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از کاهش آمار آتش‌سوزی در جنگل‌های استان خبر داد و گفت: آمار آتش‌سوزی در استان گلستان بسیار کمتر از سایر استان‌ها است.

آمار آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان کمتر از سایر استان‌ها است

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد آریانفر صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: میزان آتش‌سوزی در جنگل‌های گلستان نسبت به 10 سال گذشته کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به امکاناتی که اداره‌کل منابع‌طبیعی در بخش تجهیزات انفرادی و گروهی در اختیار دارد و همچنین پایگاه‌های اطفای حریق که در سطح استان داریم استان گلستان نسبت به سایر استان‌ها در زمینه اطفای حریق وضعیت مطلوب‌تری دارد.

* پوشش گیاهی و علفی در جنگل‌های گلستان مطلوب است

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ابراز کرد: خوشبختانه وضعیت بارندگی‌های اخیر که در کشور و به تبع آن در سطح استان گلستان صورت گرفت شرایط را برای پوشش گیاهی بسیار مطلوب کرد و پوشش گیاهی و علفی در جنگل‌های استان بسیار بالاست.

آریانفر خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمار آتش‌سوزی در استان گلستان بسیار کمتر از سایر استان‌ها است در سنوات گذشته میزان آتش‌سوزی به لحاظ تعداد و همچنین از نظر وسعت به ویژه در ایام تابستان به مراتب بیشتر از فصل پاییز بود.

وی اظهار کرد: متاسفانه در چند سال اخیر بسیاری از نیروهای کیفی ما بازنشسته شدند و یا در شرف بازنشستگی هستند و یا دارای کهولت سن هستند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: جنگلبان باید در شرایط سخت کار کند ما در قالب شرکتی یکسری از نیروها را در این عرصه بکارگیری کردیم و عمده حفاظت عرصه های جنگلی توسط این نیروهای شرکتی انجام می‌شود و با کمترین اعتبارات و حداقل امکانات و در یک شرایط سخت این افراد مشغول به کار هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار