استاندار گلستان :

هادی حق شناس در پیامی به مناسبت هفته محیط زیست گفت : ما محیط زیست را از پیشینیان به ارث نبرده ایم، بلکه از آیندگان به امانت گرفته ایم و هر منطقه از نظر تنوع گیاهی و جانوری امانت دار بخشی از میراث جهانی است که باید در حفظ و حراست از این امانت کوشا باشیم.

محیط زیست امانت آیندگان است نه ارث گذشتگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ هادی حق شناس استاندار گلستان در پیامی به مناسبت هفته محیط زیست، آن را به تمامی فعالان و متخصصان این عرصه تبریک گفت و اظهار کرد: محیط زیست به عنوان بخشی از میراث جهانی، امانتی است که باید در حفظ و حراست از آن بکوشیم.

در این پیام آمده است :

"تحفظوا من الارض فإنها اُمُکم" از زمین حفاظت کنید به درستی که آن مادر شماست. (پیامبراکرم(ص))

طبیعت، به سان مادری مهربان، انسان را در دامن خود می پروراند و سخاوتمندانه، همه منابع و سرمایه های خود را به پای او می ریزد.

در آموزه های دینی، سیره نبوی و آئین های بزرگان دین اسلام به حفاظت و حراست از محیط زیست تأکید زیادی شده و هرگونه تخریب و آسیب رساندن به طبیعت، از بزرگترین منکرات و صیانت و حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن نهی از منکر است.

حق شناس در ادامه این پیام یادآور شد :

ما محیط زیست را از پیشینیان به ارث نبرده ایم، بلکه از آیندگان به امانت گرفته ایم و هر منطقه از نظر تنوع گیاهی و جانوری امانت دار بخشی از میراث جهانی است که باید در حفظ و حراست از این امانت کوشا باشیم و درراستای دستیابی به توسعه پایدار از ایجاد هر گونه آلودگی جلوگیری نموده و در جهت سلامت، بهداشت انسانها و محیط کارمان تلاش نماییم.

اساسی ترین راهکار مقابله با آلودگی آب، خاک و هوا در دنیا درختکاری است و همه باید در در زمینه کاشت و نگهداری از درختان همکاری داشته باشند.

وی در پایان گفت :

اینجانب، هفته محیط زیست که با شعار 'جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار' نامگذاری شده است را به تمامی فعالان و متخصصان این عرصه تبریک عرض می نمایم و امیدوارم در سایه همدلی بتوانیم فرهنگ حفاظت از محیط زیست و درختکاری را در گلستان بیش از پیش توسعه بخشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار