جانشین پلیس راه ناجا گفت: برابر آمار پزشکی قانونی در فروردین‌ماه در تصادفات جاده‌ای 39 درصد کاهش تعداد جان باختگان را داشته‌ایم.

کاهش 39 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، ایوب شرافتی عصر امروز در بازدید از ایستگاه‌های پلیس راه گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش سفرها بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در اسفندماه شاهد کاهش شدید تردد داشته‌ایم که در سال جاری نیز در فروردین ماه 49 درصد تردد بین استانی کاهش داشته است.

جانشین پلیس راه ناجا تصریح کرد: در کشور برابر آمار پزشکی قانونی در فروردین‌ماه در تصادفات جاده‌ای 39 درصد کاهش تعداد جان باختگان را داشته‌ایم.

شرافتی بیان کرد: استان گلستان نیز 14 درصد کاهش جان باختگان تصادفات جاده‌ای را داشته و همچنان تاکید ما بر این است با توجه به شرایط موجود در کشور مردم به سفر نروند تا هرچه سریع‌تر زنجیره انتقال این ویروس قطع شود.

وی متذکر شد: چهار عامل نداشتن توجه کافی به جلو، رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بیش از 80 درصد از عوامل وقوع سوانح رانندگی جاده‌ای را در کشور به خود اختصاص داده است.

شرافتی گفت: از مردم تقاضا می‌کنم به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توجه کنند و به سفر نروند و اگر هم سفر ضروری وجود داشت کامل پایبند به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باشند تا شاهد سوانح رانندگی نباشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار