رئیس کل دادگستری گلستان روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان را مامور کرد: با مشارکت دانش آموختگان حقوق، کلینیک‌های حقوقی راه اندازی کنند.

راه اندازی کلینیک‌های حقوقی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در برنامه اجرایی امسال به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها و بستر‌هایی هستیم که مردم را با مسائل حقوقی که در زندگی روزمره با آن سر و کار دارند، آشنا کنیم.

هاشمیان افزود: کلینیک‌های حقوقی در گام نخست در شهر‌هایی که رشته حقوق در مراکز دانشگاهی آنان ارائه می‌شود راه اندازی خواهد شد و به تدریج در همه شهر‌ها ایجاد می‌شود.

او در ادامه سخنان خود از روسای دادگستری‌ها خواست: دانش آموختگان حقوق را در قالب بسیج حقوقدانان ساماندهی و با استفاده از ظرفیت این افراد در کلینیک‌های حقوقی و طرح هر مسجد یک حقوقدان بهره‌مند شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: تعداد زیادی از پرونده‌های ورودی به محاکم نتیجه آشنا نبودن مردم به مسائل حقوقیست و به همین علت یکی از اولویت‌های امسال ما شناسایی بستر‌ها و ظرفیت‌ها برای آموزش حقوق به مردم است.

هاشمیان افزود: شبانه روزی شدن مشاوره تلفنی حقوقی شماره ۱۲۹ و آموزش رادیویی تلویزیونی مباحث حقوقی پرکاربرد از دیگر تلاش‌های دادگستری استان برای آموزش حقوق به مردم است.

معاون منابع انسانی دادگستری استان هم گفت: امسال بنا داریم ۲۰ درصد مشاوره‌های حقوقی واحد‌های مشاوره دادگستری را به کلینیک‌های حقوقی بسپاریم.

محمود اسپانلو از راه اندازی دو مرکز آموزش در دادگستری‌های گرگان و گنبدکاووس خبر داد و افزود: در این مراکز روانشناسان در کنار دادگاه خانواده مستقر می‌شوند تا خانواده‌هایی که اختلاف دارند پیش از ورود به دادگاه، به این مراکز ارجاع می‌شوند تا به زوجین برای حفظ خانواده کمک کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار