معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان اظهار کرد: پس از بهره برداری از سد‌های در حال ساخت گلستان دیگر امکان توسعه منابع آبی در استان وجود ندارد و برای تامین آب باید به سراغ منابع نامتعارف از جمله پساب‌ها رفت.

طرح بهره برداری از آب‌های نامتعارف مورد مطالعه قرار گرفته است
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین دهقان معاون حفاظت و بهره برداری در جلسه کمیته محیط زیست و حفاظت کیفی منابع آب گفت: پس از بهره برداری از سد‌های در حال ساخت و آماده ساخت، دیگر امکان توسعه جدید منابع آب استان وجود ندارد و برای تامین کمبود آب استان باید به سراغ منابع آب‌های نامتعارف از قبیل پساب ها، زه آب‌ها و آب دریا برویم.

دهقان گفت: با توجه به بهره برداری از ۴ تصفیه خانه فاضلاب بندرگز، بندرترکمن، کردکوی و بخشی از تصفیه خانه گرگان با مجموع حجم پساب تولیدی حدود ۴۴۰ لیتر در ثانیه، ضرورت دارد برای کمک به جبران بخشی از افت سطح آب زیرزمینی، نیاز بخش صنعت و همچنین تامین بخشی از کمبود آب شرب استان طرح جایگزینی پساب با منابع تامین آب سایر مصارف مطالعه و اجرایی شود.

او افزود: بر اساس دستورالعمل تخصیص پساب توجه ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تکمیل و یا اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شده است.

دهقان ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد با توجه به نیازمندی‌ها و افق توسعه استان سرفصل‌ها و محور‌های مطالعات توسط دو شرکت احصاء تا با استفاده از مشاورین ذیصلاح و انجام مطالعات فنی و اقتصادی، طرح‌های مناسب ارائه شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار