امام جمعه گرگان گفت: باید به مردم برای استفاده صحیح از زکات در جامعه اطمینان ببخشیم و این اعتمادسازی یقینا مهم‌ترین مسئله در امر تبلیغ و ترویج برای احیای زکات خواهد بود و ضمن اعتمادسازی در زمینه هزینه‌های زکات، باید برای مردم تبیین کنیم

اعتمادسازی مهم‌ترین مسئله در امر تبلیغ و ترویج احیای زکات است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه سه‌شنبه امروز در جلسه شورای زکات استان گلستان اظهار کرد: زکات بخشی از برنامه دین مبین اسلام برای از میان برداشتن فقر و تنگدستی است و برای ترویج این حکم الهی باید همگان تلاش کنند.
 وی تصریح کرد: نماز و زکات علاوه بر اینکه جنبه فردی دارند یک جنبه عمومی در جامعه دارد و همه مردم باید تلاش کنند این فرایض دینی در جامعه جاری شوند و مسوولان امر زکات هم ضمن مکلف کردن خود به امر و فرمان خدا بدانند یک مسوولیت مهم در قبال ترویج فرایض اسلامی دارند.

وی تصریح کرد: باید به موضوعاتی که این امر را تقویت و در مردم ایجاد انگیزه  می‌کند توجه ویژه داشته باشند تا همه با تمام وجود این امر مهم را درک کنند و بدانند زکات بخشی از برنامه اسلام برای رفع فقر و حفره‌هایی است که در جامعه ایجاد شده است، همه باید نسبت به رواج آن در بین مردم و بیان اهمیت  آن اهتمام داشته باشیم.

* احیای زکات نه تنها یک تکلیف فردی بلکه به عنوان یک فریضه همگانی است
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر اهمیت فریضه زکات خاطرنشان کرد: در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی و سیره اهل بیت (ع)، زکات از فرائض مهم اسلامی است و احیای زکات و گسترش این حکم الهی نه تنها به عنوان یک تکلیف فردی بلکه به عنوان یک فریضه همگانی است و همانگونه که درباره نماز همگان مسوول هستند و اسلام به ما می‌گوید ضمن خواندن نماز خود باید به دنبال اقامه و ترویج آن در جامعه هم باشید، زکات هم همین جایگاه را دارد و ما باید به عنوان یک مکلف به تکالیف اسلامی خودمان در مقابل خداوند متعال و فرائض دینی عمل کنیم.  
وی با اشاره به اینکه وقتی خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید در زمان گرفتن زکات به  زکات‌دهندگان درود بفرستید، گفت: در قبال جمع‌آوری زکات از مردم  تشکر و از خداوند متعال برای زکات‌دهندگان دعای خیر مسئلت کنید.
نورمفیدی شرایط امروز جامعه و آسیب‌های اقتصادی کرونا را مهم برشمرد و افزود: با آسیب‌های ایجاد شده یک انگیزه قوی را در جامعه ایجاد کنید و به مردم بگویید با عمل به تکلیف الهی خویش در امر زکات برای یاری مردم و رفع مشکلات اقتصادی  آنها  قدم بردارید که این امر خشنودی خداوند را در پی خواهد داشت.

* موضوع زکات از امور مهم و مورد تاکید دین مبین اسلام است/ باید به مردم برای استفاده صحیح از زکات در جامعه اطمینان ببخشیم
امام جمعه گرگان افزود: موضوع زکات از امور مهم و مورد تاکید دین مبین اسلام است و مسوولان احیاء این فریضه بزرگ باید در میدان عمل با آگاهی‌بخشی به مردم و ارائه اطلاعات صحیح نسبت به اعتمادسازی در بین آحاد جامعه اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: صدا و سیما نیز در این راه می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و ضمن گفتگوهای جداگانه با زکات‌دهندگان و انگیزه آنها در این راه خیر و همچنین مصاحبه با  ائمه جمعه و جماعات در راستای تبلیغ و ترویج  این عمل مهم و تاثیرگذار در جامعه  تلاش کند.
نورمفیدی خاطرنشان کرد:  باید به مردم برای استفاده صحیح از زکات در جامعه اطمینان ببخشیم و این اعتمادسازی یقینا مهم‌ترین مسئله در امر تبلیغ و ترویج برای احیای زکات خواهد بود و ضمن اعتمادسازی در زمینه هزینه‌های زکات، باید برای مردم تبیین کنیم آنهایی که در امر زکات زحمت می‌کشند صرفا برای رضای خدای قدم بر می‌دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار