انتشار بیانیه ای منتسب به انصار حزب الله گلستان عیلرغم اینکه در فضای استان واکنش خاصی در پی نداشته اما از سوی برخی جریانات و رسانه های افراطی اصلاح طلب کشوری به شدت انعکاس یافته تا ضمن کینه جویی و کاسبی از حادثه شیراز به تخریب وجهه حزب الله در کشور بپردازند .

هوشیاری و بصیرت مقامات ارشد استان گلستان در مواجهه با انتشار بیانیه ای جعلی منتسب به انصار حزب الله گلستان

به گزارش گلستان 24، صبح دوشنبه 31 اردیبهشت ماه نامه ای تحت عنوان بیانیه انصار حزب الله گرگان به دفتر این پایگاه خبری تحلیلی ارسال شد که پس از مشاهده متن نوشته و لحاظ  نمودن مواردی از قبیل : در پیش بودن مراسم یاک 40 که شائبه انتخاباتی بسیار پر رنگی دارد ، موارد خاص مربوط به سخنران مراسم سال قبل ، برگزاری مراسم از جیب بیت المال و از طرفی صدور بیانیه های انصار حزب الله در برخی موارد مشابه و ... ؛ با فرض صدور و ارسال این بیانیه از سوی انصار حزب الله گرگان نسبت به انتشار این بیانیه اقدام گردید .

گویا لحن و متن بیانیه به گونه ای هدفمند تنظیم شده بود تا علاوه بر مشابهت با سایر بیانیه های انصار حزب الله گرگان با اشاره به سخنرانی احتمالی ناطق نوری و یا سید حسن خمینی در مراسم گرامیداشت مرحومان سانحه یاک 40 در سال جاری و ضمن هشدار به شورای شهر و شهرداری گرگان و بانیان مراسم ، درخواستی از فرماندار گرگان در آن گنجانده شده بود و در پایان با درخواست حرکت در مسیر قانون و عدالت از بانیان ، کنترل فضا و مراسم مطرح گردیده بود تا حادثه ای چون شیراز به وجود نیاید .

انتشار این بیانیه جعلی و تکذیب شده توسط انصار حزب الله گرگان با واکنش های مختلفی در فضای سیاسی رسانه ای داخل استان و فضای عمومی کشوری مواجه گردید .

الف : بازتاب استانی این بیانیه

در استان گلستان که تا حدود زیادی بدنه اصلاح طلبی در آن به برخی نزدیکان و خواص پیرامون آیت الله نورمفیدی و بدنه اصولگرایی در آن به بیت آیت الله طاهری متصل هستند نسبت به انتشار این بیانیه واکنش خاصی نشان ندادند و احتمالا آنرا قابل تامل دانسته اند که ممکن است در پی برنامه ای خاص منتشر شده باشد .

البته آیت الله نورمفیدی مطابق آنچه در بسیاری از سالهای گذشته از سوی وی مشاهده شده است ، معمولا در چنین مواقعی هیچوقت زود موضع گیری ننموده و این صبر و متانت وی باعث شده تا در بزنگاه های مختلف تصمیمات درستی بگیرد .

ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان از این دست برنامه ها به خوبی آگاه بوده و معمولا با این قبیل نامه ها و بیانیه هایی که منشا درستی نداشته و گاها توسط گروهی ناشناخته منتشر می شوند آشنایی داشته باشد فلذا صبر و سکوت را بهترین راه مواجهه می داند .

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در پیگیری برخی رسانه های استانی با دعوت از منتقدین به انجام کار در چهارچوب ضوابط قانونی گفت : فضای انتقاد در کشور فضای بازی است و اگر می خواهند مستدل و منطقی انتقاد کنند ، این که تهدید به یک رفتار خارج از ضابطه قانونی باشد قطعا قابل دفاع نیست .

این موضع گیری منطقی و سخنان شفاف حجه الاسلام طاهری کمک زیادی به روشن شدن این موضوع کرد و به عاملی برای جلوگیری از ملتهب شدن فضای سیاسی و رسانه ای در استان تبدیل گردید و در ادامه بسیاری از ابهامات را بر طرف نمود .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن زاده مسئول انصار حزب الله گرگان نیز طی گفتگو با سایت گلستان ما و مصاحبه ای با خبرگزاری فارس و سایت عدالتخواهان گلستان انتشار این بیانیه را از طرف این تشکل قویا تکذیب کرد و گفت : این تشکل اگر بخواهد بیانیه ای بدهد بدون ترس و واهمه و با مهر و امضا و سربرگ این کار را خواهد کرد.

حسن زاده گفت : به نظر می رسد صدور بیانیه جعلی بنام انصار حزب الله گرگان ، شیطنت جدید مدعیان اصلاح طلبی و فرار به سمت جلو با هدف انحراف افکار عمومی از ناکامی های دولت در تحقق وعده ها و شعارهای حل مشکلات معیشتی مردم باشد ، چون این جریان ، حیات سیاسی خود را در حال حاضر در جنجال های سیاسی و مظلوم نمایی می داند.

دکتر یحیی خاکی فرماندار گرگان نیز تا کنون به انتشار این بیانیه واکنشی نشان نداده و این نشان دهنده تجربه کافی ایشان در برخورد با مواجهات این گونه در فضای مجازی است و اینکه تا برگزاری مراسم مرحومان یاک 40 و چگونگی برگزاری آن مراسم زمان زیادی باقی است که این فاصله مجال و فرصت کافی برای تصمیم گیری مناسب و منطقی را فراهم می آورد .

قطعا فرماندار گرگان ورود در این دست بازی های سیاسی رسانه ای کم اهمیت و پرداختن به آنها را به منزله از دست دادن فرصت های ارزشمند خدمت به مردم و توسعه و آبادانی شهر گرگان می داند .

در این میان فقط چند سایت محلی اصلاح طلب با توجه به رویکردهای رسانه ای خود به این موضوع پرداختند و با فضا سازی خاص ، گاها با برخی افراد در این زمینه مصاحبه کردند تا در این معرکه مسیری مطابق میل و دیدگاه های خود رقم بزنند و همنوایی خود با رسانه های اصلاح طلب کشوری را نشان بدهند .

در واقع فضای رسانه ای استان به پرداختن به این مساله در چند روز اخیر به همین اندازه بسنده کرد و چگونگی و ماهیت استانی آنرا در خور توجه بیش از این ندانست .

 

ب : بازتاب های کشوری بیانیه

اما بازتاب های کشوری این بیانیه جعلی و تکذیب شده توسط انصار حزب الله گرگان در فضای سیاسی و رسانه ای کشور به گونه ای دیگر بود و به مراتب بیشتر از آنچه که در داخل استان مشاهده گردید ، ظهور و بروز داشت .

رسانه های تندرو اصلاح طلب و افراطی چپ با توجه به حادثه ای که در شیراز برای علی مطهری رخ داده بود به موج سواری و کاسبی از بخش پایانی بیانیه مذکور نمودند و در بالاتری سطح از شارلاتانیزم مطبوعاتی با پرسش سوالی جهت دار از سید حسن خمینی در خصوص این بیانیه به فضاسازی سیاسی دلخواه خود دامن زدند .

واکنش های کشوری اولیه به این بیانیه توسط روزنامه شرق ، سایت های عصر ایران ، تابناک و ... صورت گرفت و خوراک تبلیغاتی مناسبی برای سایر رسانه های همسوی با آنان و حتی برخی رسانه های بیگانه فراهم آورد .

عمده خواست و اهداف پنهان و آشکار این رسانه ها در برجسته سازی مجدد حادثه شیراز ، فشار بر وزیر کشور ، تخریب وجهه نیروهای حزب اللهی و مومن ، سوء استفاده از جایگاه برخی خواص ، ملتهب کردن فضای سیاسی کشور و ... لحاظ شده بود و مروری اجمالی در رسانه های مجازی و مکتوب کشور به خوبی گواه این موضوع است  .

گویی این قبیل رسانه ها به دنبال سوژه ای جدید بودند تا از تب و تب انتقادات گسترده هسته ای در کشور پس از بیانیه لوزان بکاهند و از بحران عدم توانایی در حل مشکلات معیشتی مردم و عدم تحقق شعارهای دولت در امور اقتصادی بیرون بیایند .

این رسانه ها با توسل به دو خط آخر همان بیانیه مجعول که دولت اعتدال را به ایجاد فضای مناسب برای عدم تکرار وقایعی چون شیراز دعوت می کرد مدعی شدند که حزب الله گلستان می خواهد حادثه شیراز را برای حجت الاسلام سید حسن خمینی تکرار کند .

ارادت و علاقه خاص گلستانی ها به حضرت امام (ره) و بیت مکرم ایشان

این در حالی است که مردم گلستان اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و حتی حزب اللهی ها و آحاد مردم جامعه علاقه و ارادت خاصی به حضرت امام راحل(ره) و بیت مکرم ایشان دارند و بعید بنظر می رسد محتوای آن بیانیه متوجه سید حسن خمینی بوده باشد .

با مطالعه چندین باره همین بیانیه تکذیب شده توسط انصار حزب الله گرگان براحتی می توان دریافت که برگزاری یادواره سیاسی انتخاباتی یاک 40 محور اصلی آن بیانیه بوده و هیچ تلاشی برای تهدید ناطق نوری و سید حسن خمینی در آن دیده نمی شود زیرا که برخی ها در گلستان به دنبال بهره گیری حداکثری از این مراسم برای 2 انتخابات مهم اسفند ماه هستند .

این حرکت نشان داد جریان سیاسی رسانه ای غوغاسالار حیات خود در گرو برخی شلوغ بازی و هیاهوها می بیند و می خواهد نظرات خود را به جامعه تحمیل کند تا به جای آنها تصمیم بگیرد همانطور که با ایجاد هیاهو در 2 سال گذشته ، هیچوقت از برخی توافق های پنهان هسته ای با مردم کشور سخنی گفته نشد.

رسانه های کشوری فرصت طلب هم بدنبال حاشیه سازی در گلستان و تسویه حادثه شیراز در این استان نباشند چرا که اینجا هیچ خبری نیست و همه دغدغه توجه به مشکلات اصلی مردم استان است و قطعا گلستانی ها خوشحال می شوند که با یادگار امام راحل (ره) از نزدیک مواجه شوند ./ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار