مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات از منابع اشتغال روستایی و عشایری به بانوان در استان گلستان اختصاص یافت.

۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات به بانوان گلستانی پرداخت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی اظهار کرد: از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری و به منظور ایجاد و حفظ اشتغال پایدار برای بانوان، ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات به دو هزار و ۶۹۶ طرح به بانوان گلستانی پرداخت شد.

وی ضمن تاکید بر توسعه اشتغال بانوان از طریق مشاغل خرد و خانگی این امر را به عنوان یک ضرورت توسعه اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته از مجموع ۱۱ میلیارد و ۵۴۹ میلیون تومان تسهیلاتی که به هزار و ۱۲۸ طرح مشاغل خانگی پرداخت شد، ۸۰ درصد آن به بانوان اختصاص پیدا کرد.

مازندرانی افزود: امروزه در زمینه اشتغال نیاز به نوآوری در طرح‌ها وارائه ایده های جدید داریم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نیز گفت: نقش اصلی بانوان نقش مادری و همسری است، ولی در صورتیکه اشتغال بانوان در راستای تقویت بنیان خانواده باشد، امری پسندیده و مورد حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

الهه غیناقی افزود: اجرای طرح توانمندسازی در مورد زنان سرپرست خانوار، نه تنها به اشتغال و افزایش سطح درآمد و ارتقاء آن ها به سطوح طبقاتی بالاتر اجتماعی اقتصادی جامعه منجر می شود، بلکه به کمک آموزش ش

 

ارسال نظر

آخرین اخبار