مدیرکل تعاون و کار گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به شناسائی و بیمه شدن ۳۰۰ هزار کارگر در استان گلستان گفت: در فروردین ماه امسال ۴۰۰ کارگر در استان گلستان از کار اخراج شدند.

۴۰۰ کارگر گلستانی در فروردین ماه اخراج شدند

به گزارش گلستان24، سعید مازندرانی در جمع کارگران و کارفرمایان در همایش اقتصاد مقاومتی, تولید و اشتغال و مشارکت حداکثری در انتخابات در ساان اداره تعاون, کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در استان گلستان 300 هزار نفر کارگر در 40 هزار واحد صنفی مشغول فعالیت هستند و 243 هزار نفر این کارگران بیمه  و 40 هزار نفر نیز بیمه کشاورزی و روستایی هستند.

کارگر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: بیش از 500 نفر از زائرسراهای کشور استفاده کرده و یکی از تیم‌های کارگری ما در کشور لیتوانی برای بازی حضور یافته و 920 هزار نفر جامعه کارگری به مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی مراجعه کردند.

کاهش 10 درصدی اخراج کارگران در استان

وی تصریح کرد: در سال 89-88 یک جهش 50 درصدی در حقوق و مزایای کارگران بخ وجود آمد و در همان سال میزان اخراجی‎های ما به علت عدم توان پرداخت کارفرمایان بسیار افزایش یافت، بنابراین در شورای عالی کار و حقوق، حقوقی به توافق می‌رسد تا سبب عدم مشکل در جامعه شود.

مازندرانی یادآور شد: در سال‎‌های اخیر تعداد اخراجی کارگران کاهش یافته و براساس آمار در سال 94 تعداد اخراجی ما 680 نفر در فروردین ماه بود که این میزان در فروردین سال جاری به 400 نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: همچنین درصد اخراجی کارگران در سال 95 نسبت به سال 94، 10 درصد کاهش داشته است.

جامعه کارگری نیاز به حمایت دارد

وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، " کارگران ستون فقرات جامعه و اقتصاد کشور هستند"  و ما وابسته به کارگران هستیم، این افراد در حال حاضر با وجود مشکلات اقتصادی، بیکاری فرزندانشان، حقوق و مزایای پایین بدون تجمع و اعتراض در حال فعالیت هستند اما این امر سبب نشود تا ما از کارگران و مشکلات آنان غافل شویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان درباره انتخابات گفت: جامعه کارگری با هوش و ذکاوت و آگاهی افرادی را انتخاب کند که چه در پارلمان شهری و چه در مسند ریاست جمهوری برای قشر کارگر دلسوزانه عمل کند و به واقع از جنس خود شما باشد تا بتواند از شما حمایت کند.

مازندرانی تصریح کرد: اگر از قشر کارگری فردی نامزد ریاست جمهوری و شورای شهر شده، وی را انتخاب کنید تا در وضعیت معیشتی شما تغییرات بهتر و بیشتری انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: مناظرات و برنامه‎های نامزدها را ببینید و مطالعه و بررسی کنید و فردی که در حفظ نظام و حفظ استقلال و پیشرفت کشور توانمند است را انتخاب کنید./تسنیم

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار