حق شناس گفت: از طریق یک شرکت دانش بنیان ۴۰۰ هزار کیت آزمایشگاهی در گلستان تولید می شود.

۴۰۰ هزار کیت آزمایشگاهی در گلستان تولید می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (دوشنبه 26 خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز از مجموع دو شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی آق قلا که در زمینه تولید داروهای سرطانی و کیت آزمایشگاهی فعالیت می کنند بازدید به عمل آمد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: مجموعه استانداری گلستان در کنار این شرکت های دانش بنیان قرار دارد و برای کمک به این شرکت های دانش بنیان و برداشتن موانع از سر راه آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

 

حق شناس با بیان اینکه تولیدات این دو شرکت دانش بنیان جهان شمول است، ابراز داشت: شرکت «پادپژوهش آزما» در مرحله تولید انبوه کیت قرار گرفتند و از ۴۲ کیت آزمایشگاهی موجود در حوزه بیوشیمی ۳۲کیت را تولید می‌کند.

 

وی بیان کرد: در سال گذشته این شرکت توانست 400 هزار کیت در استان گلستان تولید کند که میزان مصرف کیت آزمایشگاهی در کشور نیز تقریبا به این میزان است و امیدواریم تولیدات این شرکت مشکل وزارت بهداشت را حل کند.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه داروهای انواع سرطان خون توسط شرکت «آریا تیناژن» در گلستان تولید می شود، بیان کرد: کاری که اینجا انجام می شود در بسیاری از مراکز تحقیقاتی دنیا نیز رقم نمی خورد.

 

حق شناس بیان کرد: محققانی که در این شرکت کار می کنند جزو محققان برجسته جهان هستند و داروهایی نابی تولید می کنند که به درمان بیماران سرطانی کمک می کند.

 

وی به تولید سالانه ۴۰۰ هزار کیت در این شرکت اشاره کرد و افزود: مصرف کیت آزمایشگاهی در کشور نیز همین مقدار است و تولید انبوه در این شرکت، کشور را در این زمینه به خودکفایی می‌رساند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: شرکت «آریا تیناژن» نیز دارو‌های سرطان خون تولید می‌کند که هم در داخل و هم خارج کشور، قابل عرضه است.

 

دکتر حق شناس اضافه کرد: این دو شرکت در مجموع برای ۸۸ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

 

وی تأکید کرد: هر دو شرکت، ظرفیت توسعه دارند و در این زمینه از حمایت دولت برخوردارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار