دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان:

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان در مخالفت با تغییرمدیریت سازمان تامین اجتماعی کشور واکنش نشان داد و گفت: وزارت بهداشت دولت یازدهم در دوران چهار سال خود اجرای طرح تحول سلامت را تنها در افزایش تعرفه‌های کادر پزشکی و دست‌اندازی به منابع صندوق‌های درمانی می‌دید.

 دولت اجرای طرح تحول سلامت را تنها در افزایش تعرفه‌ها و دست‌اندازی به منابع صندوق‌های درمانی می‌دید

به گزارش گلستان24، غلامرضا طالبا در یادداشتی با تغییر مدیریت سازمان تامین اجتماعی کشور مخالفت کرد و گفت: دولت‌ها باید برای مدیریت موسساتی عمومی‌غیردولتی همچون سازمان تامین اجتماعی، افراد خبره‌ای را از میان بدنه این سازمان‌ها انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: اتفاق نامبارکی که در بیشتر دولت‌های بعد از انقلاب اتفاق افتاده این است که غالب مدیران سازمان تامین اجتماعی از جایی بیرون از این سازمان‌  انتخاب و به مجموعه این سازمان‌ تحمیل می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان ابراز کرد: این بی‌توجهی به حدی در میان تمامی مسوولان دولت‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب شایع است که اگر برای ارزیابی عملکرد مدیران قبلی سازمان تامین اجتماعی بخواهیم به نظر بدنه بیمه‌شدگان و کارکنان این سازمان رجوع کنیم تنها عملکرد سه یا چهار مدیرعامل مطلوب ارزیابی می‌شود.

طالبا افزود: برهمین اساس دوران چهار ساله دولت یازدهم از معدود دفعاتی بود که مدیریت سازمان تامین اجتماعی از میان بدنه این سازمان انتخاب شد و گام‌هایی جدی برای احیا رضایت از دست رفته مخاطبان بیرونی و درونی این سازمان برداشته شد. 

وی با اشاره به اینکه این اقدام دولت تدبیر امید از جمله عواملی بود که باعث تقویت و حفظ پایگاه اجتماعی دولت دوازدهم در میان جامعه کارگران بازنشسته و شاغل شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه بار دیگر سازمان تامین اجتماعی در شرایط تحمیل مدیران بیرونی قرار گرفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان یادآور شد: مشکل مدیرانی که از بیرون مجموعه سازمان تامین اجتماعی انتخاب می‌شوند به ناآشنایی آنها با شرایط و قواعد سازمان تامین اجتماعی باز می‌گردد و در تمامی ادوار دولتی نتیجه تحمیل و تزریق چنین مدیرانی چیزی غیر از تعدیل منافع سازمان تامین اجتماعی نبوده است.

طالبا با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی سال‌هاست با مسئله تحمیل قوانین ناکارآمدی مواجه است، اذعان کرد: این مسئله ریشه در بدحسابی دولت‌های وقت، کارفرمایان بدهکار و بی‌اطلاعی و پرتوقعی نمایندگان ادوار مختلف مجلس دارد، برای همین امروز کار به جایی رسیده است که این سازمان در مقام یکی از بزرگترین اشخاص بستانکار کشور، تنها به اتکای منابع مالی خود سرپاست.

 وی ابراز کرد: توقع کارگران بیمه‌شده‌ای که به دلیل عملکرد چهار سال گذشته مدیران سازمان تامین اجتماعی ترجیح‌ دادند در انتخابات بهار گذشته از استمرار دولت تدبیر و امید پیروی کنند، این بود که دست‌کم در دولت دوازدهم مَنِش مدیریت فعلی سازمان تامین اجتماعی حفظ شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: متاسفانه اکنون شنیده می‌شود که مدیران پزشک‌سالار وزارت بهداشت درصدد برآمده‌اند تا از نفوذ خود بر دولت برای تغییر مدیریت سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

*دولت یازدهم اجرای طرح تحول سلامت را تنها در افزایش تعرفه‌های کادر پزشکی و دست‌اندازی به منابع صندوق‌های درمانی می‌دید/ تلاشی نادرست برای الحاق منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به طرح تحول سلامت

طالبا بیان کرد: وزارت بهداشت دولت یازدهم در دوران چهار سال خود اجرای طرح تحول سلامت را تنها در افزایش تعرفه‌های کادر پزشکی و دست‌اندازی به منابع صندوق‌های درمانی می‌دید بحث پزشک خانواده، نظام ارجاع و پزشک مقیم‌ و برخورداری سایر کادرهای درمانی از بازبینی تعرفه‌های پزشکی از موضوعات طرح تحول سلامت بود که متاسفانه همچنان فراموش‌شده باقیمانده است.

وی از افزایش هزینه‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و افزود: نگرانی قدیمی جامعه کارگری از سقوط منابع سازمان تامین اجتماعی به دلیل اجرای تک بُعدی طرح سلامت است در نتیجه این اتفاق طی چهار سال گذشته هزینه‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی از حدود ۷ هزار میلیارد تومان به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان خاطرنشان کرد: قطع یقین اعمال نفوذی که از جانب مدیران وزارت بهداشت برای جابجایی مدیریت کنونی سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است با تلاش‌ها برای الحاق منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به طرح تحول سلامت ارتباط مستقیم دارد.

 طالبا گفت: قطع یقین تحقق این مسئله آرامش جامعه کارگری را بیش از پیش آشفته خواهد کرد و باعث خواهد شد در نظر آنها مجموعه دولت به مریدان حلقه به ‌گوش معدوی مدیران پزشک‌‌سالار تعبیر شوند که در مجموع باعث تغییر نگاه مثبت جامعه کارگری نسبت به عملکرد دولت‌ دوازدهم خواهد شد.

وی ابراز کرد: دفاع جامعه کارگری از حفظ مَنِش مدیریت کنونی سازمان تامین اجتماعی به منزله تایید عملکرد تمامی اقدامات مدیرعامل کنونی سازمان تامین اجتماعی نیست، مطمئنا بیمه‌شدگان شاغل و بازنشسته سازمان تامین اجتماعی انتقادات جدی و به‌جایی به برخی عملکرد مدیران این سازمان داشته و دارند اما مسئله این است که در صورت جایگزین شدن مدیریت فعلی با افرادی که نسبت به اشخاصی غیر از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی احساس گوش‌به فرمانی و سرسپردگی دارند، منافع صنفی جامعه کارگری مورد تهدید قرار خواهد گرفت و در نتیجه هیچ بعید نیست که آرامش در خیابان آزادی پایتخت برهم ریخته شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان افزود: جامعه کارگری ابدا قصد دخالت در امور دولت را ندارد و تنها باورش این است که سازمان تامین اجتماعی با همه اموال و دارایی‌هایش میراثی بین‌النسلی است که تنها به بیمه‌شدگان این سازمان تعلق دارد و نباید با آن مانند گوشت قربانی برخورد شود.

وی تصریح کرد: برای همین موضع کارگران این است که سه‌جانبه‌گرایی بهترین شیوه‌ای است که باعث می‌شود در مورد اموال سازمان تامین اجتماعی به عنوان حق‌الناس و نه بیت‌المال تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار