معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از حمل و جابه جایی ۱۱۲ هزار و ۶۰۶ تن کلزا و سیب زمینی طی ۲۰ روز اول خردادماه جاری و همزمان با فصل برداشت محصولات کشاورزی استان خبرداد.

حمل و جابه جایی بیش از ۱۱۲ هزارتن سیب زمینی و کلزا در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایوب میرشاهی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: میزان حمل کلزا ۴۳ هزار و ۲۴۰ تن و سیب زمینی ۶۹ هزار و ۳۶۶ تن بوده که از طریق ۹ هزار و ۵۷۹ سفر درون و بیرون استانی حمل و جابه جا شد.

او گفت: یک میلیون و ۲۵۳ هزارتن در داخل استان و سیب زمینی، حدود ۷۰ هزارتن در بیرون استان جابه جا شده است.

میرشاهی با اشاره به رفع مشکلات تامین کامیون برای انتقال سیب زمینی کشاورزان استان به سایر استان‌ها از جمله اصفهان، تهران، شیراز، اردبیل، ارومیه و تبریز، افزود: این مشکل بیشتر به دلایل همزمانی برداشت سیب زمینی با کلزا، باقلا، گندم و جو، مواجهه با اعمال محدودیت ترافیکی تعطیلی دوم تا پنجم خرداد، عدم مدیریت کشاورزان در برداشت محصول و کشت بیش از حد ظرفیت تولید استان در سال زراعی جاری بود.

او گفت: براساس آمار سامانه کنترل بارنامه روزانه دوهزار دستگاه از ناوگان‌های باری بومی و غیربومی این محصولات را از استان بارگیری و به سایر استان‌های متقاضی حمل می‌کنند.

میرشاهی اضافه کرد: کرایه حمل این محصولات نیز پس از بارگیری و دریافت بارنامه به رانندگان اعطا شده و طی بازدید‌های میدانی و گزارشات مکتوب، در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار