قادی پاشا گفت:سال گذشته ۲۸ هزار حادثه کار داشته ایم که نسبت به سال ۹۷ یک درصد کاهش داشته است.

کاهش یک درصدی حادثه کار نسبت به سال گذشته
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران،مسعود قادی پاشا معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی در نشست خبری این سازمان که صبح امروز در سازمان پزشکی قانونی برگزار شد اظهار کرد: آزمایشگاه کهریزک که رتبه اول در خاورمیانه را دارد و بحث حادثه هواپیمای اوکراین در این آزمایشگاه با حداکثر توان در کمتر از یک هفته احراز هویت را انجام دهند.
معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: سال گذشته ۲۸ هزار حادثه کار داشته ایم که نسبت به سال ۹۷ یک درصد کاهش داشته است و بیشترین حادثه کار در قم، یزد و اصفهان و کمترین در گرگان، سیستان و بلوچستان بوده است.

وی با اشاره به خودکشی گفت: در بحث خودکشی ۵ هزار و ۱۴۳ مورد بوده و از آن میان ۱۵۱۷ مورد زن ۳ هزار نفر مرد بوده اند.

قادیر پاشا ادامه داد: استان های  کهگیلویه و بویر احمد ، ایلام و کرمانشاه بیشترین آمار خودکشی و خراسان رضوی و شمالی کمترین میزان خودکشی را داشته اند همچنین حلق آویزی و استفاده از سموم با ۲۱ درصد و بیشترین نوع خودکشی بوده اند و سن ۳۰ تا ۳۹ سال و سپس سن ۱۸ تا ۲۴ در رده‌های اول خودکشی قرار دارند.


 برگزاری آزمون سازمان پزشکی قانونی در شهریور ماه

در ادامه نشست رضا حاج منوچهری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی گفت: در حوزه منبع انسانی پتانسیل نیروی انسانی ما ۳ هزار نفر است.

وی ادامه داد: شهریور ماه امسال آزمونی برگزار می‌شود و ۲۰۰ نفر در این آزمون جذب می‌شوند و قول‌هایی داده شده تا بعد از آزمون هم بتوانیم نیروی مورد نیاز خود را جذب کنیم.

حاج منوچهری گفت: ۲۰ هزار متر مربع به مجموعه سازمان اضافه شده است و کمیسیون‌های پزشکی ما به ویدئو کنفرانس تجهیز شده است.

در ادامه نشست غلامرضا حسن زاده رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی اظهار کرد: سال ۹۸ آموزش همگانی در سازمان پزشکی قانونی آغاز شد و ۷۲ مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی منتشر کردیم.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی ادامه داد: راه اندازی سیستم اهدای پیکر برای مقاصد آموزشی راه اندازی شد و دفتر مطالعات فقهی درباره مباحث حقوقی و فقهی وجود دارد.

وی گفت: میز اتوپسی مجازی، نرم افزار‌های روان پزشکی قانونی، نرم افزار بازسازی صحنه جرم و ساخت جعبه حمل آلت قتاله در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه نشست رضا رئوفیان رئیس بانک اطلاعات ژنتیک ایران اظهار کرد: در بحث توسعه ذخایر با همکاری سازمان زندان‌ها انجام شد و در بحث کشف جرم و امکان دسترسی پایگاه داده مرکز هویت ناجا با ما ارتباط برقرار کرد.

وی ادامه داد: در حوزه نرم افزار با همکاری نیروی داخلی توانستیم کار‌های خوبی انجام دهیم و به کشف جرم بپردازیم.

سعید شاه حسینی رئیس بانک سلول بافت و عضو هم در ادامه نشست گفت: هدف ما این است که در پیوند اعضا و با ساخت بافت بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تحقیقاتی کار انجام می‌شود و مراکز دانشگاهی از نمونه‌های بیماری خاص خود استفاده می‌کنند و به نیروی طبیعی دسترسی ندارند، اما سازمان پزشکی قانونی می‌تواند نیرو‌ها را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد و همچنین در حوزه درمان انواع بیماری‌ها هم نمونه‌ها به پزشکان کمک می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار