معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت که هزار و ۲۶۰ پروژه نیمه تمام این استان برای رسیدن به مرحله تکمیل و بهره‌برداری به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نیاز ۱۶۰ هزار میلیارد ریالی پروژه‌های نیمه تمام گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر؛ میرمحمد غراوی شنبه در جلسه شورای اداری کلاله اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گلستان باید از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده شود و یا آنها را به بخش خصوصی و در صورت امکان دهیاران و  شوراهای روستایی که توان مالی برای تکمیل پروژه دارند واگذار کرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و دولت در تخصیص اعتبارات عمرانی گفت: این مشکلات سبب شد تا به عنوان مثال از مجموع ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار کلاله درسال گذشته فقط ۲۷ درصد آن تخصیص یابد و امسال نیز اعتبارات این شهرستان با ۱۷ درصد کاهش ۳۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

غراوی از توزیع اعتبارات شهرستان‌های گلستان براساس جمعیت، وسعت و شاخص‌های توسعه‌ای خبر داد و با اشاره به ظرفیت‌های آب و خاک کلاله برلزوم استفاده بهینه از این ظرفیت و نیز تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر برای توسعه این شهرستان تاکید کرد.

نماینده مردم شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه رهنمودهای مقام معظم رهبری برای مبارزه با کرونا را وحدت آفرین دانست و با قدردانی از تلاش‌های بی وقفه و ایثارگرانه نیروهای حوزه بهداشت و درمان کشور بویژه کادر پزشکی و پرستاری برای مداوا و مراقبت از بیماران، برلزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تا مهار کامل این بیماری تاکید کرد.

رضا آریان پور همچنین برلزوم تلاش جهادی مدیران برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد و مردمی بودن و پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم را مهمترین ویژگی یک مدیر جهاد برشمرد.

سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان هم در این جلسه از وجود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با دوام و ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی کم دوام یا غیرمقاوم در مناطق روستایی کلاله خبر داد و گفت: طی چهار سال گذشته چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دراین شهرستان مقاوم سازی شده و تلاش داریم در چهار سال آینده تمامی خانه‌های روستایی کلاله مقاوم شود.

ابوطالب قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان هم دراین جلسه گفت: برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه‌های منابع ملی و جنگلی استان ۲۱ دستگاه خودرو هر کدام با ظرفیت ۴۰۰ لیتر آب آماده باش هستند و ۱۲ دستگاه تراکتور هم برای ایجاد "آتش بر" درحاشیه اراضی زراعی با اراضی مرتعی و جنگلی مشغول فعالیت هستند.

همچنین مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هم در این جلسه از تلاش برای اصلاح سه نقطه حادثه خیر (تعریض جاده) در ۱۴ کیلومتر از جاده کلاله به مراوه‌تپه با مشارکت نیکوکاران خبر داد.

فرماندار کلاله هم دراین جلسه از شهروندان خواست برای پیشگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا دراین شهرستان ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، از برگزاری مراسم ها و تجمات نیز بشدت پرهیز کنند.

اصغر بیانی به برداشت محصولات زراعی در کلاله هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۸ هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شده و ۸۷ درصد مزارع گندم این شهرستان هم پایان یافته و کشاورزان ۷۸ هزار تن محصول خود را تحویل مراکز خرید داده‌اند.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار