مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: در سال گذشته ما توانستیم اعتبار 100 میلیارد تومان برای رفع مشکل آب شرب روستاهای گلستان جذب کنیم.

تخصیص اعتبار 100 میلیارد تومانی برای رفع مشکل آب شرب روستاهای گلستان/ 36 روستا در گلستان از آب شرب بهره‌مند شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، بهزاد هرمزی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل آب شرب روستاها نیاز دارد که در سال گذشته ما توانستیم اعتبار 100 میلیارد تومان برای رفع مشکل آب شرب روستاهای گلستان جذب کنیم.

*36 روستا در گلستان دارای آب شرب شدند

وی تصریح کرد: در ابتدای سال 1397 حدود 110 روستای فاقد آب در استان گلستان داشتیم با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و اعتبارات خوبی که از سوی صندوق توسعه به استان تخصیص یافت توانستیم از 110 روستایی که در استان فاقد آب بودند به 74 روستا کاهش دهیم یعنی در این سالها تعداد 36 روستا در گلستان دارای آب شرب شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ابراز کرد: برای تکمیل مجتمع آبرسانی استان گلستان بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار وجود دارد یقینا روستاهایی که تا دو سال گذشته به عنوان روستای بدون بهره از آب بودند و از اولویت ما برخوردار نبودند اکنون با این اعتبار از اولویت ما قرار می‌گیرند.

* همزمانی برداشت چاه‌های کشاورزی و چاه‌های آب شرب باعث کاهش دبی آب در گلستان می‌شود

هرمزی خاطرنشان کرد: استان گلستان 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل آب شرب روستاها نیاز دارد و در سال گذشته ما توانستیم اعتبار 100 میلیارد تومان در این زمینه جذب کنیم که مصوب اعتبار این مبلغ بود تخصیص اعتبار کمتر از این میزان است.

وی اظهار کرد: همزمانی برداشت چاه‌های کشاورزی و چاه‌های آب شرب که بیش از 35 هزار حلقه چاه کشاورزی در استان گلستان وجود دارد و فقط 600 حلقه چاه شرب وجود دارد یقینا این همزمانی باعث کاهش دبی آب شرب خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار