حسینی، از تخلیه بیش از نیمی از ظرفیت سدهای استان گلستان برای مهار سیلاب احتمالی خبر داد.

​تخلیه بیش از ۵۰ درصد ظرفیت سدهای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیدمحسن حسینی» شامگاه سه شنبه 5 فروردین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی سال آبی امسال که تقریباً مشابه وضعیت آب و هوایی درازمدت بوده است مقرر شد مدیریت سدها طوری انجام شود که در صورت وقوع سیلاب به شهرهای پایین دست آسیبی وارد نشود.

 

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: از آنجایی که نیاز است مقداری آب برای اراضی کشاورزی در سدها وجود داشته باشد با محاسبات دقیقی که طی جلسات متعدد انجام شد تصمیم گرفتیم 53 درصد از سد بوستان تخلیه شود که این مهم محقق شده است.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر 15 میلیون مترمکعب آب در سد بوستان قرار دارد و این سد 16 میلیون مترمکعب نیز ظرفیت خالی دارد.

 

حسینی اضافه کرد: در شرایط فعلی سد بوستان بسته شده است تا با توجه به بارندگی اخیر دبی سد بوستان به رودخانه اضافه نشود و عامل تشدید سیل نباشد.

 

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 19 میلیون مترمکعب از ظرفیت سد گلستان تکمیل است، بیان کرد: حدود 23 میلیون مترمکعب از ظرفیت سد گلستان معادل 54 درصد خالی است و می تواند بخش زیادی از بارندگی های حوزه بالادست را در خود جمع کند و به پایین دست منتقل نشود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دریچه سد گلستان بسته است و امکان انتقال آب به پایین دست را ندارد، خاطرنشان کرد: بخشی از سد وشمگیر که تا حدودی می تواند به تعدیل سیل کمک کند مخزن اصلی آن است که در حال حاضر 4 میلیون مترمکعب از ظرفیت آن تکمیل شده و هفت میلیون مترمکعب از ظرفیت آن خالی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار