کریمی گفت: در حال حاضر ۱۲۴ بیمار حاد تنفسی با علائم کرونا در گلستان بستری هستند.

بستری ۱۲۴ بیمار حاد تنفسی در گنبدکاووس/ ۷۵ درصد محدودیت های گذشته در گنبدکاووس اعمال شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالقدیر کریمی» صبح امروز (یکشنبه یکم تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: روند افزایشی از بیماران با علائم کرونا را در شهرستان شاهد هستیم.

 

فرماندار گنبدکاووس ادامه داد: پس از افزایش شیوع ویروس کرونا جلسه را به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را تشکیل شد و نسبت به محدودیت ها و برگشت آن تصمیم گیری شد.

 

کریمی بیان کرد: 75 درصد محدودیت ها با رعایت برخی از ملاحظات در شهرستان عملیاتی شده است.

 

وی افزود: تلاش می کنیم که مردم نسبت به بیماری کرونا در حوزه شهرستان حساس شوند و مردم مثل ایام اسفند کرونا را جدی بگیرند و در این زمینه تشکل های مردمی به خوبی وارد شدند و از ظرفیت های پویش های فضای مجازی بهره گرفتیم.

 

فرماندار گنبدکاووس تاکید کرد: در پیک نخست مبتلایان به کرونا 80 درصد بیماران کرونایی شهری و 20 درصد روستائیان بودند اما در پیک دوم میزان روستائیان مبتلا به کرونا در گنبدکاووس بیشتر شده است.

 

کریمی بیان کرد: به دلایلی مثل برگزاری نماز عید فطر، نماز جماعت و برگزاری مراسم عروسی ها و مناسبت ها با وجود هشدارهای ارائه شده شاهد شیوع بیماری کرونا در روستاها هستیم.

 

وی افزود: حدود 10 خودرو که مجهز به سیستم صوتی هستند در گنبدکاووس روزانه نسبت به بیماری کرونا هشدار می دهند.

 

فرماندار گنبدکاووس بیان کرد: در 124 روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی دلسوزانه خدمت رسانی کرد اما در حوزه تجهیزات و لوازم پزشکی نیازهایی وجود دارد و خیرین نیز در راستای تامین این لوازم قول هایی را ارائه کردند.

 

کریمی متذکر شد: در حال حاضر در بیمارستان های گنبدکاووس 124 بیمار حاد تنفسی با علائم کرونا بستری هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار