به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا؛

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نگران برگزاری مراسم تجمعی از سوی مردم هستیم.

مردم در مراسم تجمعی شرکت نکنند
به گزارش گلستان ۲۴؛ عارف نیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: از مردم می‌خواهیم از برگزاری مراسم تجمعی مانند عروسی و ... خودداری کنند و اگر هم مجبور به حضور در اینگونه مراسم بودند حتما با رعایت فاصله گذاری اجتماعی باشد.

او افزود: مردم سعی کنند حتما از ماسک استفاده کنند که به راحتی هم در داروخانه‌ها در دسترس بوده و اگر داروخانه‌ای اعلام کرد که ماسک ندارد به شماره ۱۹۰ این موضوع را اطلاع دهند.

عارف نیا در رابطه با فوت ۶ کودکی که گفته می‌شود بر اثر کرونا جان باخته اند، گفت: دلیل مرگ این کودکان را نمی‌توان با قاطعیت کرونا اعلام کرد چراکه ممکن است این کودکان مبتلا به بیماری زمینه‌ای بوده باشند.

او ادامه داد: یکی از نگرانی‌های اصلی ما در رابطه با تجمعات مردمی است چرا که تعداد مبتلایان به کرونا را افزایش می‌دهد و ممکن است دوباره کار به جایی برسد که مجبور شویم بیماران را در راهرو‌های بیمارستان بستری کنیم.

عارف نیا گفت: پرستاران و کادر درمان به لحاظ روحی خسته هستند و تا یک حدی می‌توانند باری را تحمل کنند.

او افزود: متاسفانه کرونا بیماری‌ای نیست که طی یک هفته درمان شود و فرد مبتلا تا مدت‌ها درگیر عوارض بیماری خواهد بود و باید دوران قرنطینه را طی کند.

عارف نیا گفت: مردم باید تلاش کنند زندگی خود را با کرونا تطبیق دهند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار