استاندار گلستان گفت: گردشگری آبی در ۹۰ نقطه از سدها و آب بندان های روستایی گلستان فعال می شود.

ایجاد ۳۳ هزار شغل در سال ۹۹/ گردشگری آبی گلستان فعال می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، هادی حق شناس عصر یکشنبه در کارگروه اقتصادی و اشتغال و سرمایه گذاری گلستان اظهارکرد: براساس تفاهمنامه وزارت نیرو و میراث فرهنگی، دو نهاد آب منطقه ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در حال تدوین طرحی با عنوان گردشگری آبی در استان هستند.

وی افزود: با راه اندازی این طرح در سدها و آب بندان ها، درآمد کشاورزان و روستائیان بیشتر شده و حضور گردشگران سبب رونق روستاها می شود.

حق شناس ادامه داد: ۹۰ نقطه آبی مانند آب بندان ها و سدهای در استان شناسایی شده که سبب افزایش رونق تولید خواهد شد و در آمد خوبی نصیب مردم خواهد کرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان تاکنون نتوانسته به طور کامل از ظرفیت و مواهب طبیعی خود بهره بگیرد، گفت: امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح گامی در جهت توسعه صنعت گردشگری استان برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اضافه کرد: در سال ۹۸ تعهد اشتغال استان ۳۰ هزار شغل بود اما در مجموع ۲۷ هزار شغل ایجاد شد و امسال هم ایجاد ۳۳ هزار شغل در دستور کار است.

حق شناس ادامه داد: در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان به اجرای طرح های کارورزی، اشتغال روستایی و.. اختصاص داده شد اما منابع سال جدید هنوز ابلاغ نشده است.

حق شناس افزود: براساس سند جهش تولید قرار است دستگاهای اجرایی با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی منابع مالی دولتی، خصوصی و بانک ها را به سمت اتمام طرح های نیمه کاره سوق دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار