معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: با توجه به اینکه امسال آب نسبت به سال گذشته محدودتر است، به کشاورزان گلستانی توصیه می‌کنیم امسال کمتر از سال قبل کشت کنند.

کشاورزان گلستانی امسال کمتر شالی کشت کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا؛ محمدرضا عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشت شالی در استان به شکل بی‌رویه در حال افزایش است، اظهار کرد: در خرداد بارندگی مؤثری در سطح استان نداشتیم و بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، در تیر و مرداد نیز بارندگی مؤثری را نخواهیم داشت. این موضوع در کنار درجه حرارت بالای هوا، موجب شده که سطح ایستایی آب‌های زیرزمینی کم‌عمق رو به افول باشد.

وی افزود: این امر باعث خواهد شد مانند سال‌های گذشته بخشی از مزارع شالی که هزینه‌های زیادی برای تهیه بستر آن شده، خشک شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان بیان کرد: بر اساس نظر کارشناسان کشاورزی با بررسی صورت گرفته از داده‌های هواشناسی و سطح ایستایی آب‌های زیرزمینی و دبی رودخانه‌ها، به کشاورزان توصیه می‌کنیم امسال نسبت به سال گذشته کشت کمتری انجام دهند؛ رعایت نکردن این مسئله قطعاً برای کشاورزان زیان به همراه خواهد داشت.

عباسی تصریح کرد: اگر کشاورزی برنامه کشت شالی دارد، حداقل ۳۰ درصد کمتر از سال قبل شالی بکارد.

وی گفت: شالیکاران در حال حاضر به‌هیچ‌عنوان از کود اوره در مزارع استفاده نکنند زیرا تبدیل به گاز شده و هدر می‌رود. به جای آن می‌توانند از کودهای سولفات آمونیوم یا سولفات نیترات آمونیوم استفاده کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار