مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان با بیان اینکه چهارم تیرماه گلستان میزبان خدام رضوی است از حضور کاروان‌های «زیر سایه خورشید» متناسب با وضعیت شهرهای مختلف استان داد.

«کاروان عشق» راهی گلستان/آستان قدس «اشتغال» سیل‌زدگان گلستان را عهده‌دار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدحسین علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: برنامه‌های دهه کرامت با هشت سرفصل در 60 قالب پیش‌بینی شده است که عناوین سرفصل‌ها شامل «آرام جان»، «انیس مهربان»، «کاروان عشق»، «حبیبان الهی»، «فصل مهربانی»، «به رسم ادب»، «جاری زندگی»، «ایران خانه حضرت رضا(ع)» است.

وی از اهتزاز پرچم متبرک رضوی و بانوی کرامت حضرت معصومه (س) در پارک بانوان و هزارپیچ گرگان خبر داد و تصریح کرد: غبارروبی گلزار شهدا، نصب المان‌های شهری با نام متبرک امام رضا (ع)، تجلیل از جهادگران عرصه کرونا، پخت نان متبرک و نمک حضرت رضا (ع) و تکریم خانواده شهدای سلامت از جمله برنامه‌های دهه کرامت است.

*آستان‌قدس مسوولیت اشتغال یک‌هزار سیل‌زده گلستانی را بر عهده گرفت

مدیر نمایندگی آستان قدس‌رضوی در استان گلستان افزود: برنامه با اجازه امام رضا (ع) بله، تکریم از خانواده ناوچه کنارک، تجلیل از دختران برگزیده، مسابقه نقاشی در فضای مجازی، جشن‌های خانگی رضوی در دهه کرامت امسال پیش‌بینی شده است.

علوی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، گفت: ترویج معارف رضوی متناسب با سیره رضوی، تبیین فرهنگ زیارت، زیارت از بعید با تاکید بر گسترش همدلی عمومی از جمله اهداف حضور کاروان خدام رضوی است.

وی در خصوص ارائه خدمات اجتماعی آستان قدس‌رضوی در استان گلستان بیان کرد: در جریان سیل استان گلستان اشتغالزایی با تسهیلات دام سبک قوت گرفت و در این راستا موسسه دامپروری آستان قدس همراه با معاونت خدمات اجتماعی آستان قدس مسوولیت طرح اشتغال یک‌هزار خانواده منطقه سیل‌زده استان را بر عهده گرفتند.

*اعزام 15 هزار زائر محروم از گلستان به حرم مطهر رضوی

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان ادامه داد: بر این اساس تسهیلات قرض‌الحسنه دام سبک بین سیل‌زدگان استان توزیع شد تاکنون 100 خانواده سیل‌زده؛ دام و جایگاه را تحویل گرفتند و 400 خانواده متقاضی جایگاه دام به صورت رایگان از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

علوی همچنین از اعزام 15 هزار زائر محروم از گلستان به حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: از سه ماهه دوم سال 1398 تاکنون براساس تصمیم تولیت فعلی سامانه ثبت‌نام تعطیل شده است با این رویکرد که خادمیاران فعلی ساماندهی و مقدمات کشیک حرم برای آنها فراهم شود.

به گفته وی؛ مرحله بعدی ثبت‌نام خادمیاران رضوی اواخر تابستان امسال از طریق دفاتر پیشخوان انجام می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار