استاندار گلستان گفت: از ۹۸۰۰ واحد تعمیراتی آسیب دیده در سیل، تعمیر ۸۲۰۰ واحد به اتمام رسیده و مابقی نیز تا پایان مرداد تمام خواهد شد. به گفته حق شناس، بنیاد مسکن حدود سه هزار واحد دیگر را به واحدهای تعمیراتی خود اضافه کرده که اتمام آنها تا پایان شهریور به طول می انجامد.

اخبار کوتاه استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ اولین نمایشگاه گروهی نقاشی خط در کردکوی گشایش یافت.

در این نمایشگاه آثار هدیه صلبی، فاطمه زهرا پنج کوبی، معصومه نجاتی، فاطمه تیموری، زهرا یوری و سحر میر به نمایش درآمده است.

**

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت : با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، عملیات اجرایی تکمیل فاز اول ساختمان بازارچه صنایع دستی آق قلا آغاز شد.

ابراهیم کریمی اظهار داشت: ساختمان بازارچه صنایع دستی آق قلا در عرصه ای  به مساحت ۳۷۰۰ متر مربع و زیربنایی حدود ۲۰۰۰ متر مربع در ۲ طبقه طراحی شده که شامل بازارچه و  ۵۷ غرفه های فروش محصولات صنایع دستی، موزه و بخش اداری با اشتغال زایی برای ۷۲ نفر است.

**

امیر شیرتوماج فرماندار آق قلا سهم این شهرستان از اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای در سال جاری را ۳۶۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

**

احمدی فرماندار بندرگز گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ نفر معادل ۵ درصد جمعیت این شهرستان در کتابخانه های عمومی عضو هستند.

بندرگز ۴ کتابخانه عمومی در شهر و روستاها دارد.

**

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: با وجود کریدور ریلی بین المللی اینچه برون و ورود خط عریض و نرمال، توسعه اقتصادی منطقه از این حوزه در مدار حمل و نقل ریلی بین المللی قرار دارد.

خطوط ریلی ایستگاه اینچه برون با توجه به ظرفیت های بالای حمل و ترانزیت بار و تقاضاهای بخش خصوصی برای حمل و نقل در این ایستگاه، یکی از پایانه های وروردی شمال- جنوب کشور است.

**

فرماندار شهرستان گرگان گفت: اراضی زیارت مستعد کشت زعفران و گیاهان دارویی است.

زعفران برای اولین بار پارسال در این روستا کشت شد که با توجه به بازدهی مطلوب مورد توجه اهالی روستا قرار گرفت که در نتیجه آن امسال هم کشت این گیاه در زیارت افزایش یافته است.

**

رییس اداره نگهداری و ابنیه فنی راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از احداث پل باکسی دو متری در جاده بندرترکمن-گمیشان که بر اثر سیلاب تخریب شده بود خبرداد و گفت: برای ساخت این پل ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع ملی هزینه شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار