استاندار گلستان خبرداد

استاندار گلستان گفت: علی رغم تمام مشکلات و سختی ها، در سه ماه نخست سال جاری، نرخ بیکاری گلستان تک رقمی شد.

تیرماه؛ پایان بازسازی مناطق سیل زده گلستان/ نرخ بیکاری تک رقمی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، هادی حق شناس در نشست با اعضای خانه احزاب استان اظهارکرد: تلاش ما اتمام پروژه های نیمه تمام زیربنایی استان و رفاه مردم است و بهره برداری از مخزن سد نرماب اساسی ترین پروژه با اعتبار مورد نیاز ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که تلاش می کنیم تا انتهای سال جاری تکمیل شود.

وی افزود: علی رغم تمام مشکلات و سختی ها در سه ماه نخست سال جاری نرخ بیکاری استان تک رقمی شد و این در حالی استان که گلستان پیشتر از لرستان و خوزستان در تیرماه جاری پایان بازسازی مناطق سیل زده را اعلام خواهد کرد.

حق شناس اضافه کرد: دریچه های سد وشمگیر پس از ۳۰ سال تعمیر و بازگشایی شد و توانستیم با ایجاد ۱۳ کیلومتر دایک حفاظتی و لایروبی رودخانه های داخل شهر آق قلا امکان پیشگیری برای سیلاب های احتمالی آتی را فراهم کنیم.

استاندار گلستان عنوان کرد: تمام زهکشی صورت گرفته در استان پیش از دولت تدبیر و امید سه هزار هکتار بود که تا این لحظه ۷۰ هزار هکتار اجرایی شده و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه، ۵۰ هزار هکتار دیگر در حال اجراست.

حق شناس ادامه داد: علی رغم خشکسالی مالی و تحریم های ظالمانه ۱۰ هزار مربع سالن فرودگاه گرگان امسال به بهره برداری می رسد و همچنین با همکاری بنیاد مستضعفان و وزارت نیرو ۴۶۰میلیون یورو اعتبار مورد نیاز تبدیل نیروگاه برق علی آباد کتول به سیکل ترکیبی تامین می شود تا بازده این نیروگاه از ۴۰ درصد به ۷۰ درصد برسد و نیاز استان به برق کاملاً رفع شود.

وی با بیان اینکه در گذشته دو هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در گلستان ایجاد شده است، گفت: عملیات اجرایی ۹۰۰ تخت بیمارستانی را با تامین اعتبار در این استان آغاز کرده ایم و تلاش داریم هرچه سریعتر این بیمارستان ها را آماده بهره برداری کنیم.

استاندار گلستان بیان کرد: بی شک موضوعاتی در استان وجود دارد که تا کنون برای آن تلاش های زیادی شده اما نتیجه آن هنوز ملموس نشده و تلاش داریم با پیشرفت آن پروژه ها گزارش اقدامات صورت گرفته را به مردم, نخبگان و احزاب ارائه کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار