دولت نخستین واریزی بیمه بیکاری کرونا را با حرف و حدیث‌های زیاد به حساب کارگران واریز کرد اما همان مبالغ ناچیز هم به همه کارگرانی که اطلاعات آنان تأیید شده بود تعلق نگرفت.

چه تعداد از کارگران گلستانی بیمه بیکاری کرونا گرفتند؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، با شیوع کرونا در کشور و از جمله استان گلستان، کسب و کارها و واحدهای تولیدی و صنفی زیادی به‌خاطر ایجاد برخی محدودیت‌ها و شرایط جدیدی که این بیماری به‌وجود آورده بود، دچار ضرر و زیان شدند و حتی تعدادی از این واحدها تعطیل و یا مجبور به تعدیل نیرو شدند.

کارگران که در تأمین معاش خود همیشه با سختی روبه‌رو هستند در روزهای کرونایی شرایط سخت‌تری را پشت سر می‌گذارند. دولت برای اینکه بخشی از مشکلات کارگران کمتر شود تصمیم به پرداخت بیمه بیکاری کرونا گرفت.

طرحی که با سر و صدای زیاد و البته با چند ماه چشم انتظاری، روزنه امید برای کارگران ایجاد کرده بود با نخستین واریزی‌ها به حساب برخی از آنان، آب سردی بر پیکر قشر کارگر شد.

واریزی بیمه بیکاری کرونا نه فقط برای همه کارگرانی که اطلاعات آنها مورد تأیید سازمان تأمین اجتماعی بود، واریز نشده بلکه مبلغ واریزی‌ها نیز بسیار ناچیز بوده و برای برخی از کارگران کمتر از 200 یا 100 هزار تومان است.

سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: واریزی‌ها به حساب کارگران از طریق وزارت کار نبوده بلکه از طریق خزانه کل و زیر نظر سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

وی آماری از تعداد ثبت نام کنندگان و تأیید شده‌ها ارائه کرد و بیان داشت: 17 هزار و 345 نفر از استان در سامانه وزارت کار ثبت نام کردند و لیست 14 هزار و 386 نفر که مشمول دریافت بیمه بیکاری کرونا بودند تأیید شد.

مازندرانی با اشاره به نخستین پرداختی‌ها به کارگران نیز بیان داشت: برای اسفندماه حدود 6 هزار نفر در استان درخواست دادند که بیمه بیکاری برای 2 هزار و 565 نفر واریز شده است.

او درباره میزان و مبالغ واریزی به حساب کارگران گفت: ما فقط لیست‌ها را ارائه دادیم و از نحوه و زمان و میزان پرداختی‌ها اطلاعی نداریم.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مبالغی که تحت عنوان بیمه بیکاری کرونا به حساب برخی کارگران واریز شده، از دهم اسفندماه تا 28 همان به مدت 18 روز کاری و بر مبنای 55 درصد لیست بیمه محاسبه شده است.

مازندرانی گفت: کارگرانی که افراد تحت تکفل داشته باشند 5 درصد بیشتر از سایرین دریافت می‌کنند.

او از زمان واریز مرحله بعدی بیمه بیکاری کرونا به حساب کارگران نیز ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه در این باره تصمیم می‌گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار